ASICS GT-2000 8 – NY OG BEDRE FOR JEVN OG MYKERE LANDING

I september lanseres den 27. utgaven av en av ASICS’ største favoritter, GT‑2000 8. Denne stabiliserende skoen har vært en trofast treningspartner for løpere i nesten 30 år, og den fortsetter å levere i tråd med løftet om å prestere og beskytte.

ASICS' unike satsing på menneskesentrert design, forskning på avansert teknologi og ufravikelige krav til kvalitet har sørget for at alle versjoner av GT‑000 8-serien har representert en forbedring i forhold til tidligere utgaver, samtidig som modellen hele tiden har levert sin særpregede respons og stabilitet.

Den nye utgaven gjør nettopp dette med bedre materialer og konstruksjon i sålen, som gir en demping som sørger for jevn og myk landing. For å øke responsiviteten ytterligere er den nye GT-2000 litt lettere enn forgjengeren, mens den nye DYNAMIC DUOMAX-teknologien sørger for at den beholder stabiliteten.

ASICS' amerikanske profesjonelle mellomdistanseløper, Johnny Gregorek, sier følgende: "GT-2000 har vært min foretrukne treningssko siden videregående og er fremdeles den skoen jeg bruker på morgenens løpetur. Den er allsidig, men lett nok til at jeg kan løpe raskt hvis jeg behøver det. GT-2000 har også tilstrekkelig demping og støtte til å redusere belastningen på føttene, og den er så slitesterk at jeg får mange mil med trening."

GT-2000 8 blir å finne i ASICS' butikker og nettbutikker over hele verden.

GT-2000 8 MED NYE OG BEDRE EGENSKAPER

OVERDEL:

• KONSTRUERT MESH
  • Mesh med flerveis-stretch som tilpasser seg foten og gir eksepsjonell passform.

• MESH I OPPLØSNINGSFARGET GARN PÅ INNERSÅLEN
  • Med tanke på bærekraft er skoen laget med en produksjonsprosess der meshen på innersålen ikke farges, noe som reduserer vann- og strømforbruket og senker karbonutslippet.

YTTERSÅLE:

• GUIDANCE TRUSSTIC SYSTEM-TEKNOLOGI
  • Under fotbuen ligger en termoplastisk del som gir stabilitet, lavere vekt og forlenger sålens levetid. Denne delen virker sammen med GUIDANCE LINE-teknologien for å gi foten en jevn bevegelse fra nedslag til fraspark.

• LETT AHAR SVAMPGUMMI
  • Gummien i yttersålen reduserer slitasjen og gir bedre demping.

• SUPER AHAR HÆLPLUGG
  • Gummi med høyere slitestyrke på områder med mye slitasje for å forlenge skoens levetid.

MELLOMSÅLE:

• DYNAMIC DUOMAX-TEKNOLOGI
  • Reduserer belastningen på foten ved overpronasjon (når hælen ruller innover på slutten av steget) og støtter foten slik at løperen får en mer behagelig løpsopplevelse.

• FLYTEFOAM MIDSOLE-TEKNOLOGI
  • Lett og mer slitesterk enn andre materialer som vanligvis brukes i mellomsåler.

• FOREFOOT SHEAR DEFORMATION GEL-TEKNOLOGI
  • Mykere materiale i forfoten som sammen med GUIDANCE LINE MIDSOLE-TEKNOLOGI bidrar til å gi foten en mer naturlig bevegelsesbane.

• I.G.S (IMPACT GUIDANCE SYSTEM)-TEKNOLOGI
  • Designfilosofi som knytter sammen komponenter som GEL-demping, GUIDANCE LINE og TRUSSTIC for å støtte fotens naturlige bevegelse fra landing til fraspark.

• GEL-TEKNOLOGI I BAKFOT
  • GEL-demping under hælen for å dempe støtet når foten møter underlaget.

• Livsstil, mote, fritid

About ASICS
    Anima Sana In Corpore Sano: A Sound Mind in a Sound Body.  More than sixty years ago, in 1949, Kihachiro Onitsuka founded the forerunner of ASICS, Onitsuka Ltd, introducing its first pair of shoes.  Since then, a lot has changed, except ASICS commitment to offer the finest and most innovative sportswear products.  Today, ASICS is represented on every continent.  In constant dialogue with professional and amateur athletes, ASICS translates technology into sophisticated and functional products for a large number of sports. www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive PR och kommunikation