'FLUIDAXIS': EN REVOLUSJON INNEN NATURAL RUNNNG

November 2012 er måneden hvor ASICS Europa lanserer sin neste generasjon ’natural running collection’. Den nye 33 serien inneholder den aller siste ASICS teknologien som kalles ‘FluidAxis’, et revolusjonerende design som helt endrer konstruksjonen av en løpesko. Løperne vil oppleve en mer naturlig følelse og bedre fleksibilitet, samtidig som man ivaretar behovet for beskyttelse og stabilitet.

Frem til nå, har løpesko blitt konstruert rundt opp-og-ned bevegelsen i ankelleddet. Men faktum er at foten roterer i andre retninger. Fotens subtalar ledd kontrollerer fotens sideveis bevegelse, mer kjent som pronasjon og supinasjon.

Når disse er kombinert med bevegelsene i ankelleddet, kan foten bevege seg fullstendig naturlig. Med kjennskap til dette, utviklet ASICS FluidAxis teknologien, en teknologi som arbeider sammen med fotens egen geometri. FluidAxis gjør at løpeskoen konstant gjenkjenner og tilpasser seg i forhold til belastning og endringer i posisjon mens man løper.

Kjernen i den nye 33 kolleksjonen er det nye innovative designet av mellomsåle og yttersåle av skoen. Tydelige endringer i forhold til posisjonering av fleksibilitetskanalene. ASICS har konstruert dype kanaler i yttersålen, posisjonert eksakt med subtalar leddets akser. Dette tillater fotens naturlige pronasjonsbevegelser noe som gir løperen et mer naturlig steg, i kombinasjon med upåklagelig passform og komfort.

• Livsstil, mote, fritid

About ASICS
Anima Sana In Corpore Sano: A Sound Mind in a Sound Body.  More than sixty years ago, in 1949, Kihachiro Onitsuka founded the forerunner of ASICS, Onitsuka Ltd, introducing its first pair of shoes.  Since then, a lot has changed, except ASICS commitment to offer the finest and most innovative sportswear products.  Today, ASICS is represented on every continent.  In constant dialogue with professional and amateur athletes, ASICS translates technology into sophisticated and functional products for a large number of sports. www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive PR och kommunikation