Yale Doorman FG-godkjent

Yale Doorman FG-godkjent

Nye normer for forsikringsgodkjenning åpner nå for godkjennelse av elektroniske dørlåser for privatmarkedet.

Vi er veldig fornøyde med og stolte av at Yale Doorman er den første og eneste elektroniske boliglåsen som så langt er godkjent av FG, sier Morten Svensen, Marketingsjef i TrioVing. Selskapet står bak den elektroniske dørlåsen, som gjør det mulig å erstatte den tradisjonelle nøkkelen med brikke, kode eller fjernkontroll.

– Godkjennelsen fra FG er en annerkjennelse av våre låser og vårt sikkerhetsarbeid. Inntil for kun kort tid siden har nordmenn flest bare kommet i berøring med slik teknologi gjennom elektronisk adgangskontroll på jobben eller i boligsameiet. Nå er nøkkelfritt blitt et reelt alternativ også når folk velger lås til egen ytterdør. Over 60.000 husholdninger har nå kjøpt låsen.

– Å endre vaner på et sikkerhetsområde kan virke skummelt for mange, men når utviklingen først har kommet i gang, vil takten øke. Samtidig ser vi nødvendigheten av at eksisterende regelverk stadig må justeres. Det har vi også sett i land som har vært tidlig ute. Aller lengst har man kommet i Sør-Korea, hvor mer enn 70 prosent av private inngangsdører nå låses elektronisk.

Elektronikken løser en rekke hverdagsproblemer som at nøkler mistes, at familiemedlemmer låser seg ute eller at noen skal inn i huset mens ingen er hjemme.

TrioVing er Norges største leverandør av låssystemer, beslag, elektromekanisk avlåsning, adgangssystemer, dørautomatikk m.m for sikring og styring av dører, porter og vinduer.

TrioVing er en del av ASSA ABLOY Gruppen, verdens ledende konsern innen produksjon av låser og tilhørende produkter, med formål å dekke sluttbrukers behov for sikkerhet, trygghet og komfort.

Pressekontakt Kommunikasjons- og marketingavdeling