Guro Bjøntegaard ny landssjef i AstraZeneca Norge

Guro Bjøntegaard ny landssjef i AstraZeneca Norge

Guro Bjøntegaard tiltrer i januar 2023 som ny landssjef for AstraZeneca i Norge, dermed får AstraZeneca Norge en fullt dedikert landssjef innenfor det nordiske markedsselskapet.

”Jeg er stolt over å ønske Guro velkommen til oss hos AstraZeneca. Nå som vi ansetter en fullt dedikert landssjef for Norge, ser vi frem til å kunne bidra ytterligere til det norske Life Science-miljøet. Med Guros erfaring fra Norge, Norden og Europa vil hun virkelig gjøre en forskjell”, sier Anna-Lena Engwall, landspresident Norden og Sverige.

Guro Bjøntegaard kommer fra Novartis hvor hun har hatt en rekke lederroller, blant annet som franchisesjef for oftalmologi og luftveier med ansvar for de fire nordiske markedene, deretter som Franchise Head for Hematology i Europa og til slutt som General Manager for oncology i Østerrike. Som leder bringer Guro betydelig erfaring både i ledelse og ulike lanseringer fra et bredt antall terapiområder og markeder.

Ved att Guro tiltrer får AstraZeneca Norge en fullt dedikert landssjef innenfor det nordiske markedsselskapet som ledes av Anna-Lena Engwall.

"Jeg er glad og stolt over å bli med i AstraZeneca og være en del av et velrenomert selskap med dristige ambisjoner som virkelig jobber for å levere innovasjon og reell verdi til pasientene hver dag," sier Guro Bjøntegaard.

Utdannet som akupunktør og innen medisin og farmakologi, er Guro lidenskapelig opptatt av å bringe våre livsendrende medisiner til pasienter basert på en sterk, menneske-og-formålsdrevet samarbeidskultur.

AstraZeneca er et globalt, innovasjonsdrevet biofarmasøytisk selskap med fokus på forskning, utvikling og markedsføring av reseptbelagte legemidler, hovedsakelig for behandling av sykdommer innen tre terapeutiske områder: kreft, kardiovaskulære sykdommer, nyresykdommer, metabolske sykdommer og luftveissykdommer. AstraZeneca opererer i over 100 land og deres innovative medisiner brukes av millioner av pasienter over hele verden. Få flere opplysninger på www.astrazeneca.no og www.astrazeneca.com.

AstraZeneca er et globalt, innovasjonsdrevet biofarmasøytisk selskap med fokus på forskning, utvikling og markedsføring av reseptbelagte legemidler, hovedsakelig for behandling av sykdommer innen tre terapeutiske områder: kreft, kardiovaskulære sykdommer, nyresykdommer og metabolske sykdommer og luftveissykdommer. AstraZeneca opererer i over 100 land og dets innovative medisiner brukes av millioner av pasienter over hele verden. Få flere oplysninger på www.astrazeneca.no og  www.astrazeneca.com.

Pressekontakt Communications Director, Nordics +45 22937730

AstraZeneca er et av verdens ledende biofarmasøytiske selskaper.

AstraZeneca er et globalt, innovasjonsdrevet biofarmasøytisk selskap med fokus på forskning, utvikling og markedsføring av reseptbelagte legemidler, hovedsakelig for behandling av sykdommer innen tre terapeutiske områder: kreft, kardiovaskulære sykdommer, nyresykdommer og metabolske sykdommer og luftveissykdommer. AstraZeneca opererer i over 100 land og dets innovative medisiner brukes av millioner av pasienter over hele verden. Få flere oplysninger på www.astrazeneca.no og www.astrazeneca.com.