Gina Tricot øker sin satsning på e-handel

Ateles Consulting har tegnet en ny avtale om videre forvaltning og utvikling av Gina Tricot sin e-handelsløsning. Avtalen omfatter en fornyelse og restrukturering av eksisterende avtale og betyr at partene fortsetter et samarbeide som allerede har pågått i mange år. Avtalen innebærer at Ateles skal utvide sitt engasjement og levere flere faste antall timer per mnd.

Gina Tricot er en av Nordens raskest voksende motekjeder for kvinner. I 2012 hadde selskapet over 2,3 milliarder kroner i omsetning fordelt på 175 butikker i fem land, og en omfattende online-handel. Ateles har samarbeidet med Gina Tricot siden 2009 og utviklet både e-handelsplattformen og den mobiltilpassede webbutikken.

“Under det lange samarbeid vi har hatt med Ateles har de alltid levert mot de høye krav vi stiller. Vår e-handel er i sterk vekst og blir en stadig viktigere del i vår langsiktige strategi. Krav til vedlikehold og videreutvikling øker stadig, Ateles har hjulpet oss med å utvikle vår e-handel fra bunnen av og vist at de fortjener vår tillit. En fornyelse av avtalen og et samarbeid mot nye mål er derfor naturlig” Peter Lilja, IT-sjef, Gina Tricot

“Gjennom en restrukturering av eksisterende avtale får vi enda bedre muligheter til å utvikle Gina Tricots e-handel videre.  Arbeidet skal både bidra til å øke salget og forenkle arbeidsprosessene. Hos en aktør som Gina Tricot vokser netthandelen så raskt at det er nødvendig å investere i utvikling og vedlikehold av e-handelsplattformen, på denne måten unngår de at kostnadene vokser i takt med omsetningen” Mats Lundström, VD, Ateles Consulting.

• Data, telekom, IT

• gina tricot

Ateles utvikler skreddersydde helhetsløsninger for e-handel til store og mellomstore bedrifter innen både B2C og B2B segmentet. Basert på markedsledende plattformsleverandører som Magento, Elastic Path, ePages, Litium, InRiver og Pimcore leverer Ateles en spesialtilpasset, innovativ og brukervennlig e-handelsløsning utifra virksomheters unike behov. Ateles ble startet i 2001 og har i dag over 30 ansatte med kontor i Oslo, Stockholm og Linköping. Les mer på: www.ateles.no