Autocirc vokser i Norge - kjøper Skjeberg Bilopphuggeri AS

Autocirc vokser i Norge - kjøper Skjeberg Bilopphuggeri AS

Skjeberg Bilopphuggeri, distriktets eldste bilopphuggeri, skal vokse og bli en større aktør innen resirkulering og gjenbruk som er et viktig og fremtidsrettet marked i vekst.

- Når vi nå blir en del av Autocirc konsernet er det et strategisk valg hvor vi kan trekke veksler på og erfaring fra et stort og utbredt nettverk innen dette markedet. Det gir spennende muligheter og gjør det ikke minst mulig med et enda tettere samarbeid med Østfold Bildemontering, hvor vi naturlig komplementerer hverandre, sier Rune A. Kirkeng som er daglig leder i Skjeberg Bilopphuggeri.

Østfold Bildemontering as en av Norges største bildemonterings bedrifter og en del av Autocirc konsernet kjøper Skjeberg Bilopphuggeri.
Da det er stort fokus i vår bransje på ombruk av bildeler fra nyere innløste skadebiler fra forsikringsselskapene så har vi valgt å kjøpe Skjeberg bilopphuggeri da dette passer inn i vårt konsept. Østfold bildemontering omsatte for nesten 63 Mill i 2021 og har i dag 31 ansatte Og har betydelig vekst i år.

- Vi har hatt stor vekst de senere årene og funnet ut at hvis vi skal videre utvikle selskapet så trenger vi økt kapasitet!» sier Terje Karstensen, Østfold Bildemontering AS.

- Skjeberg Bilopphuggeri passer inn i vårt konsept og ved å distribuere nyere biler til Østfold Bildemontering og de litt eldre til Skjeberg Bilopphuggeri får vi bedre logistikk, vekstmuligheter og Skjeberg får mer tilgang på biler. Gjenbruk av bildeler er en av våre måter å bidra til sirkulærøkonomien. For å bli så gode som mulig trenger vi selskaper som Skjeberg Bilopphuggeri, med lang erfaring, solid kunnskap og en miljøtenkning som gjennomsyrer virksomheten, sier Johan Livered, administrerende direktør i Autocirc AB

Autocirc AB forsyner bilindustrien med gjenbrukte og renoverte bildeler. Selskapet er navet i en sirkulær forretningsmodell der datterselskapene samarbeider for å øke gjenbruk og levetid på brukte deler. Selskapet omsetter for 980 millioner SEK og har 500 ansatte

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Autocirc AB:
Johan Livered, 0727-16 46 66, johan@autocirc.com