Bli med på en skremmende opplevelse i Norges største spøkelseshus!

Siste helgen i oktober skal spøkelseshuset innta Avantors eiendom, det såkalte «Fiskarsbygget» i Nydalen. Det er duket for en skremmende fest.

Spøkelseshuset blir arrangert på ulike steder hvert år, men i år er det Nydalen i Oslo som står for tur. Det står mange skremmende temaer på menyen.

– Vi har levende monstre, heftige spesialeffekter og hårreisende overraskelser. Vi har brukt hele året på å forberede oss. Årets nyheter er Forest Jump, Zombie Apocalypse, The Lab, Dragons’ Den og mye mer! Do you have what it takes? Spør Steven Fletcher som er hjernen bak prosjektet.

– På kvelden kjører vi full terror versjon “Delusions”. Her blir det høyt nivå av adrenalin, panikk og skrik. Men, å skremme barn er også veldig gøy. På dagtid har vi en skvetteløype for familier og lettskremte hvor sannsynligheten for tørr bukse er litt større, forteller han.

For Avantor er det viktig at det skjer ting i Nydalen og de ønsker å gjøre nabolaget attraktivt for både store og små.

– Nå som Fiskars har flyttet ut, så synes vi det er stas å kunne åpne opp dette flotte bygget for folket. Som den største utbyggeren i Nydalen ønsker vi å gi noe tilbake, og denne Halloween-festivalen er et eksempel på det. Vi håper at dette arrangementet lokker store og små til Nydalen neste helg, sier Øystein F. Thorup som er administrerende direktør i Avantor.

Fakta:
• Med erfaring fra diverse spøkelseshus i USA startet familien bak spøkelseshuset med venner en storslått halloween-begivenhet i Norge.
• Avantor eier «Fiskarsbygget» i Nydalsveien 32B som skal brukes til arrangementet
• Avantor er Nydalens største utbygger og ønsker å gjøre nabolaget attraktivt for innbyggerne her og i hele Oslo.

Datoene er:
Fredag 28. okt 18:00 – 22:00
Lørdag 29. okt 12:00 – 16:00
Lørdag 29. okt 18:00 – 22:00

Fredag 04. nov 18:00 – 22:00
Lørdag 05. nov 12:00 – 16:00
Lørdag 05. nov 18:00 – 22:00

Her kan dere lese mer om arrangementet:

• Oslo

Avantor utvikler ikke bare boliger og næringsbygg - vi bygger samfunn og skaper trygge og gode nabolag på en solid og bærekraftig måte. Avantor eier mer enn 250.000 kvm eiendom, og har utviklet mer enn 600 000 m2 næringslokaler. Gjennom utviklingen av Nydalen de siste 25 årene, har gammel industri blitt til et levende samfunn der unge og gamle kan bo, studere, jobbe og leve gode liv. Erfaringene derfra tar vi med oss når vi utvikler Slemmestad i Asker til en moderne kystby.

Stine Gundersen

Pressekontakt Markedssjef 930 90 978