Vi danner Nord-Europas største inbound-byrå!

Inbound Norway fusjoneres nå sammen med DoIdea og Katalysator under fellesnavnet Avidly. I det nye selskapet blir vi over 50 spesialister innen inbound marketing og salg fordelt på fire skandinaviske kontorer: Oslo, Aalborg, Aarhus og Stockholm.

"Fusjonen gjør oss til en av Europas sterkeste HubSpot-partnere. Vi er tre byråer med den samme visjonen: å være ambisiøse, ikke bare med tanke på vekst, men også når det gjelder ekspertise. Vi har allerede dratt store fordeler av å jobbe sammen og dele vår kunnskap og våre ferdigheter,” forteller Ingunn Bjøru, tidligere Daglig leder i Inbound Norway, og nå Head of Operations for Avidly og Country Manager i Norge.

Men hva innebærer denne fusjonen for våre kunder og potensielle kunder?

Samme fokus – større kompetanse

Det nye selskapet, Avidly, vil ha samme fokus på inbound marketing og salg, og hele 60 års sammenlagt erfaring med metodikken. Arbeidet vil fortsette å innebære strategi og innhold, samt systemene som kreves for å lykkes med metodikken.

Dette betyr tilgang til en enda større kompetansebase for eksisterende og potensielle kunder:

"Vi har allerede noen av de største ekspertene på inbound og HubSpot i teamet vårt, men nå får vi også eksperter på video og integrasjoner. Gjennom sammenslåingen kan vi dra nytte av ekspertisen som finnes i alle de tre markedene, slik at vi kan levere enda bedre inbound marketing til våre kunder. Flere av selskapene vi er i dialog med ønsker å ekspandere til andre skandinaviske land, og våre kontorer i Sverige og Danmark vil sitte klare med sin dyptgående kunnskap om de lokale markedene.”

– Ingunn Bjøru, COO i Avidly

Alle tre byråer har tidligere vært Platinum og Diamond-partnere i HubSpot (det høyeste nivået i HubSpots partnerprogram), og det driftes i dag aktivt rundt 100 HubSpot-lisenser. Sammen har vi med andre ord tilgang til en solid kundebase – og stort potensiale for fremtidig utvikling.

Etter fusjonen vil vi være en av HubSpots største partnere sett på verdensbasis. Det betyr at vi vil få enda bedre innsikt i hvordan vi kan hjelpe våre kollegaer og kunder til å hele tiden få mer ut av inbound-metodikken.

Hva skjer fremover?

Fusjonen har allerede trådt i kraft, men inntil en felles nettside har blitt etablert og den felles identiteten har fått et hjem, fortsetter vi med hvert vårt nåværende navn. Vi vil også fortsette å jobbe lokalt, men i stadig større grad binde aktiviteter på tvers av landegrensene sammen.

Formelt sett etableres et holdingselskap, basert i Stockholm, som eier hvert respektive byrå. For kunder og potensielle kunder vil den største forskjellen være en økning i tilgjengeligheten på ressurser – både når det gjelder kompetanse innenfor HubSpot-plattformen, inbound-metodikken, integrasjoner og utvikling av nettsider.

Det blir med andre ord et spennende eventyr videre, som vi håper du ønsker å ta del i.

• Arbeidsliv

• sammenslåing
  • markedsføring
  • inbound
  • skandinavia
  • digital markedsføring

10 måneder etter at vi startet opp Inbound Norway har det skjedd mye. Ikke bare har vi blitt HubSpot Platinum Partner etter kun 7 måneder, vi har også vokst fra 2 til 13 mennesker – og nå skal vi bli enda flere. Sammen med svenske DoIdea og danske Katalysator danner vi nå Avidly, Nordens største inbound-byrå.

Kristine Hansen

Pressekontakt Teamleder og strateg