Azets inngår avtale med den nordiske underholdningsgiganten Allente

Azets inngår avtale med den nordiske underholdningsgiganten Allente

Azets har signert en avtale med Allente, den ledende nordiske TV-distributøren til mer enn en million husholdningskunder og over 8000 B2B-kunder over hele Norden.

Azets er svært fornøyd med å ha inngått en avtale med det nordiske underholdningsselskapet Allente fra 1. mai 2021. Som en teknologileder innen regnskapsbransjen tilbyr Azets tjenester som forenkler kundenes behov for effektive regnskapstjenester over hele Norden.

Som et resultat av sammenslåingen av Canal Digital og Viasat Consumer, har Allente valgt å inngå samarbeid med Azets som outsourcing partner for regnskapstjenester i alle de nordiske landene. Azets vil håndtere alt av regnskapstjenester for Allente og sørge for at selskapet har en fremtidsrettet økonomiavdeling.

Allente søkte etter en regnskapsleverandør som kunne tilføre selskapet en merverdi på grunnlag av kriterier som inkluderte omfang av tjenester, databeskyttelse og kvalifikasjoner i teamet, og Azets ble videre evaluert på kommersielle kriterier og tjenesteytelse, langsiktighet, finansiell styrke og nivå på compliance for dokumenter og prosesser.

Med en årlig omsetning på over 7 BSEK har Allente over en million husholdningskunder og mer enn 8000 B2B-kunder over hele Norden, og cirka 300 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Azets’ nordiske tilstedeværelse gir Allente en partner som tilbyr en one-stop-shop med en avtale, en styringsmodell, ett overgangsprosjekt, en prismodell, ett kontaktpunkt og kundeportalen Azets Cozone.

Jonas Gustafsson, CFO og head of operations i Allente, sier:

“Da vi så etter et nytt regnskapsselskap søkte vi etter en solid samarbeidspartner med nordisk tilstedeværelse og ikke bare en leverandør. En kompleks virksomhet som Allente trenger en partner som fullt ut forstår utfordringene og oppgavene våre, og Azets viste seg å være den mest kompetente samarbeidspartneren som kunne levere i tide og viste seg å være akkurat det vi trengte. Vi er trygge på at Azets vil gi oss de mest verdifulle forretningsrådene fremover og den profesjonelle støtten vi har behov for.”

June Mejlgaard Jensen, administrerende direktør i Azets i Sverige og Danmark, sier:

“I Azets er vi veldig glade for å være det foretrukne regnskapsbyrået for Allente og ser frem til et langt og fruktbart partnerskap. Våre team av eksperter jobber over hele Norden og har mange års erfaring samt lokal kunnskap. Vi er stolte og glade over hvordan vår kompetanse og våre ansatte kan spille en meningsfull rolle i å hjelpe, gi råd og støtte Allente nå og i fremtiden.”

Mediekontakt Azets:
Helena Julusmoen, Nordisk markeds- og kommunikasjonsdirektør, +47 975 73 372, helena.julusmoen@azets.com

Mediekontakt Allente:
Maja Wikman Ulrich, Chief PR & Communications Officer, + 46 736 99 26 65, maja.wikman.ulrich@allente.tv

OM AZETS
Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Våre 6 500 ansatte tilbyr en kombinasjon av digital og personlig service til over 120 000 kunder i Norden og Storbritannia. Vi hjelper selskaper og organisasjoner i alle former og størrelser med å oppnå sine ambisjoner.

OM ALLENTE
Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger via satellitt-TV og IPTV, til over en million kunder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskapet ble etablert i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Det nye selskapet har hovedkontor i Oslo og Stockholm. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Nent Group.

Vårt oppdrag er å hjelpe virksomheter med å oppnå sine ambisjoner.

Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Det frigjør verdifull tid for kundene våre, slik at de kan fokusere på det de kan best.

160+ kontorer. 6,500+ ansatte. 120,000+ kunder.

Regnskap | Lønn | HR | Teknologi | Bemanning | Rådgivning

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte