Chris Horne er ny administrerende direktør i Azets.

Pressemelding -

Chris Horne ny administrerende direktør i Azets, Aase Aamdal Lundgaard og Ian Smart nye eksterne styremedlemmer

Azets utnevner Chris Horne til ny administrerende direktør og Aase Aamdal Lundgaard og Ian Smart til eksterne styremedlemmer, for å akselerere vekst.

Azets er en av Europas største regionale leverandører av regnskapstjenester og forretningsrådgivning med ca 120 000 kunder. Vi er glade for å kunne fortelle at Chris Horne er utnevnt som ny administrerende direktør. Rollen inkluderer det overordnede ansvaret for Azets og Blick Rothenberg med over 160 kontorer i Storbritannia og Norden.

Vi ønsker også Aase Aamdal Lundgaard og Ian Smart velkommen som eksterne styremedlemmer for å akselerere planene om videre vekst dette året.

Chris ble viseadministrerende direktør i Azets i februar 2021 og har arbeidet tett med tidligere administrerende direktør Dawn Marriott som vil fortsette i Azets som styremedlem.

Han har over 15 års erfaring med ledelse innenfor regnskap fra sin tidligere stilling som Managing Partner i Campbell Dallas – et av Skottlands raskest voksende regnskapsfirmaer og fra flere lederstillinger i Azets. Han overtar som administrerende direktør fra 1. juni 2021 og fortsetter å lede Azets mot våre ambisiøse vekstmål. Dette bidrar til at vi kan tilby våre kunder de beste regnskapstjenestene og den beste forretningsrådgivningen og våre ansatte en spennende arbeidsplass.

Videre styrker vi styret med medlemmene Aase Aamdal Lundgaard og Ian Smart som deler ansvaret for entreprenørskap og ledelse, og vil jobbe med strategiske mål for selskapet.

Aase er statsautorisert regnskapsfører med lang erfaring fra en rekke styreverv innen hennes fagfelt. Hun har hatt flere verv i Deloitte, inkludert administrerende direktør i Deloitte Norge og har i tillegg ledet deres avdeling for revisjon og rådgivning. Aase har også vært styremedlem i Deloitte North & South Europe LLP og er medlem av transaksjonskomiteen og deres revisjons- og risikokomité.

Kunnskapsdepartementet utnevnte Aase til styreleder ved Norges Handelshøyskole NHH 5. mars 2020 og hun har vært styremedlem siden 1. juli 2013.

Ian Smart jobber med en rekke selskaper og personer som ledertrener. I juli 2020 var han med på å starte Impact Central som har som mål å akselerere gründerbedrifter og å hjelpe dem med å vokse. I tillegg til å være Managing Partner ved Grant Thorntons Londonkontor ledet han deres satsing på lange, strategiske og ledet også deres retailavdeling.

Chris Horne, administrerende direktør i Azets, sier:

“Jeg er veldig glad for rollen som CEO. Vi er på et veldig spennende punkt, nå som vi går over i en ny fase av utviklingen av Azets. Jeg vil takke Dawn for godt samarbeid og veiledning, og jeg ser frem til å fortsette dette med henne som styremedlem. Siden lanseringen av Azets i UK i september 2020 har veksten fortsatt og vi har spennende planer for årene som kommer. Vi har nylig rekruttert over 200 nyutdannede i Storbritannia og håper å ansette ytterligere 550 medarbeidere neste år.”

“Vi leter aktivt etter gode kandidater på alle nivåer i selskapet, og Aase og Ian er gode eksempler på dette. Både Aase og Ian vet hvor viktige de ansatte er for oss og de kommer til å være svært verdifulle styremedlemmer i Azets.”

Dawn Marriott, styremedlem i Azets, sier:

“Det at Chris nå blir CEO viser at Azets satser på sine ansatte og utvikler dem. Jeg ønsker ham lykke til i sin nye rolle. Jeg fortsetter som styremedlem i Azets og støtter Chris og våre to nye eksterne styremedlemmer Aase Aamdal Lundgaard og Ian Smart. Deres kommersielle kompetanse og brede globale erfaring er uvurderlig for Azets når vi jobber videre med vår strategi.”

Vårt oppdrag er å hjelpe virksomheter med å oppnå sine ambisjoner.

Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Det frigjør verdifull tid for kundene våre, slik at de kan fokusere på det de kan best.

160+ kontorer. 6,500+ ansatte. 120,000+ kunder.

Regnskap | Lønn | HR | Teknologi | Bemanning | Rådgivning

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte