AZETS KJØPER GORILLA ACCOUNTING

Azets styrker sitt digitale tilbud med oppkjøpet av Gorilla Accounting, et digitalt regnskapsbyrå for gründere, enkeltpersonforetak og små aksjeselskap. Gorilla Accounting er rangert #1 regnskapsbyrå på Trustpilot.

GOING APE – Azets har kjøpt Gorilla Accounting. Dan Fallows, administrerende direktør for Gorilla Accounting (i midten) sammen med teamet

Gorilla Accounting ble grunnlagt av Dan Fallows og Tim Murphy i 2015 og har raskt vokst til å sysselsette 45 ansatte, med hovedkontor i Bolton.

Gorilla Accounting skilte seg ut som et ledende, digitalt selskap med ambisjoner, og deler det samme verdigrunnlaget med fokus på kvalitetstjenester som Azets. Gorilla Accounting beholder sitt navn som en del av Azets.

Som en del av oppkjøpet vil Azets’ SMB-kunder dra nytte av nye digitale tjenester, mens Gorilla Accounting-kundene vil få tilgang til ytterligere rådgivning og tjenester, inkludert formuesforvaltning og skatteplanlegging, fra Azets’ nettverk av spesialistrådgivere i Storbritannia.

Dan Fallows, administrerende direktør i Gorilla Accounting, sa: "Vi grunnla Gorilla med ambisjoner om å modernisere og digitalisere regnskapsmarkedet for små selskaper og enkeltpersoner som søker en problemfri men personlig tilpasset tjeneste - og vi er glade for at Azets har anerkjent Gorilla som den beste for kundene som ønsker en online, heldigital regnskapsløsning. Dette oppkjøpet starter et nytt kapittel i Gorillas veksthistorie og gir kunder og ansatte spennende muligheter når vi nå blir en del av et voksende internasjonalt regnskapskonsern."

Peter Gallanagh, administrerende direktør i Azets UK, sa: "Jeg ønsker Gorilla og våre 45 nye kolleger velkommen til Azets. Gorilla er en svært vellykket og veldreven teknologivirksomhet, med en sterk merkevare og et utmerket omdømme. Derfor har vi valgt Gorilla til å vise vei og videreutvikle vårt digitale tilbud til SMBer, gründerledede kunder og konsulenter.

"Azets har investert tungt i digital teknologi for å støtte de personlige kundetjenestene. Våre to virksomheter er samkjørt kulturelt og har begge vokst eksponentielt de siste årene. Gorilla kompletterer strategien vår i å betjene SMB-markedet gjennom levering av digitale regnskapstjenester, og vi ser frem til å jobbe sammen."

Sean Lightfoot, Corporate Partner hos Hill Dickinson, ga juridisk rådgivning til Gorilla Accounting. Convex Capital, ledet av Isaac Asamoah, James Edge, Indy Singh og Harriet Shaw, ga råd til Gorilla Accounting om avtalen og corporate finance.

Azets acquires Gorilla Accounting to bolster digital offering

Mediekontakt

Shaun Staff, konsernsjef for ekstern kommunikasjon, shaun.staff@azets.co.uk, +44 (0)7515 789 306

Vårt oppdrag er å hjelpe virksomheter med å oppnå sine ambisjoner.

Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Det frigjør verdifull tid for kundene våre, slik at de kan fokusere på det de kan best.

189+ kontorer. 7600+ ansatte. 100,000+ kunder.

Regnskap | Lønn | HR | Teknologi | Bemanning | Rådgivning

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte