Gå videre til innhold
June Mejlgaard Jensen, Administrerende Direktør for Azets i Sverige och Danmark og Fredrik Thorell, Administrerende Direktør Thorell Revision.

Azets styrker tilbudet i Sverige med nytt oppkjøp

Azets utvider virksomheten i Sverige gjennom oppkjøpet av Thorell Revision.

Avtalen omfatter Thorell Revision AB og Thorell Revision i Linköping AB sine regnskaps- og lønnstjenester for små og mellomstore bedrifter, tjenestene knyttet til franchiseselskaper og eiendomsselskaper, samt de ansatte og kundene knyttet til disse områdene. Transaksjonen omfatter om lag 50 ansatte og kontorer i de fire byene Norrköping, Linköping, Söderköping og Stockholm.

Forut for transaksjonen vil revisjonstjenestene gjennom en “carve out" fortsette i en ny virksomhet. Den tiltenkte inntredelsesdatoen for avtalen er 1. november 2023.

"Kjøpet av Thorell Revision vil styrke vår virksomhet i Sverige og øke vår kapasitet til å nå en enda sterkere markedsposisjon. Vi er veldig fornøyde med avtalen," sier June Mejlgaard Jensen, administrerende direktør i Azets i Sverige og Danmark, og fortsetter:

“Azets har allerede et sterkt fokus på franchise- og eiendomsselskaper, og gjennom oppkjøpet intensiveres det kraftig. Vi utvider også vår virksomhet til små og mellomstore bedrifter. Thorell Revision er godt etablert i sine markeder og har en betydelig tilstedeværelse i sine geografiske områder. Deres ekspertise og spesialisering på sine felt er imponerende”.

Azets virksomhet innen eiendomssegmentet utvides med ytterligere 20 nye kolleger gjennom oppkjøpet.

Fredrik Thorell, administrerende direktør i Thorell Revision, sier:

"Vi er veldig glade for denne avtalen, det er en fantastisk mulighet for selskapet til å styrke tilbudet og øke verdien til kundene samtidig som det høye servicenivået opprettholdes. Det er også en mulighet for våre ansatte til å bli en del av et stort internasjonalt selskap med mange spennende utviklingsmuligheter. Vi er overbevist om at dette er en perfekt match for fremtidig vekst."

For mer informasjon:

June Mejlgaard Jensen, administrerende direktør i Azets i Sverige og Danmark, june.mejlgaard.jensen@azets.com, tlf +45 40 11 02 96.

Helena Malmström, markedssjef, Azets Sverige, helena.malmstrom@azets.com, tlf +46 (0)709-796101.

Fredrik Thorell, administrerende direktør Thorell Revision, fredrik@thorell-revision.se, tlf +46 (0)708-36 48 92.

Sara Aadnesen, nordisk PR- og kommunikasjonssjef, sara.aadnesen@azets.com, tlf +47 90600759

Thorell Revision er et regnskaps- og revisjonsfirma som ble grunnlagt i 1991 med visjonen om å tilby tjenester som hjelper kunder med å utvikle sin virksomhet og øke konkurranseevnen. Selskapet har en omsetning på ca SEK 70 millioner og har kontorer i Norrköping, Linköping, Söderköping og Stockholm.

Vårt oppdrag er å hjelpe virksomheter med å oppnå sine ambisjoner.

Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Det frigjør verdifull tid for kundene våre, slik at de kan fokusere på det de kan best.

190+ kontorer. 7,600+ ansatte. 100,000+ kunder.

Regnskap | Lønn | HR | Teknologi | Bemanning | Rådgivning

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte