Fra venstre: Andrew Moorby fra Tait Walker og Peter Gallanagh fra Azets UK

Azets kjøper Tait Walker i Storbritannia med omsetning på 13 mill. GBP

• Azets har kjøpt opp Tait Walker, et av de største selskapene i det nordøstlige England.
  • Oppkjøpet styrker Azets’ tilstedeværelse i nordøst-England med fem kontorer.
  • Azets utvider tilbudet av nøkkeltjenester: regnskap, revisjon og forsikring, skatt, dataanalyse, bedriftsøkonomi og lønnstjenester.
  • Tait Walker tilbyr også FCA-regulerte tjenester innen formuesforvaltning, og utvider Azets' tjenestetilbud i nord.

Azets, Europas største lokale regnskapsvirksomhet og forretningsrådgivere for SMB-er kunngjør oppkjøpet av Tait Walker, en av de største regnskaps- og forretningsrådgiverne i Nordøst-England.

Dette er tredje oppkjøp i Storbritannia og det sjette oppkjøpet i Europa på fire måneder. Azets fortsetter sine ambisiøse vekstplaner med Tait Walker om bord, som står for en omsetning på 13 millioner pund og 4 000 kunder.

Tait Walker ble etablert i 1937 og har fem kontorer i nordøst-England og Cumbria - med hovedkontor i Gosforth (Newcastle) og kontorer i Stockton, Morpeth, Durham og Carlisle.

Oppkjøpet styrker Azets til 84 kontorer og er med på å øke servicetilbudet. Azets blir nå en av de mest dekkende tjenestetilbyderne i Nord-Europa innen regnskap, revisjon og forsikring, skatt, dataanalyse, corporate finance og lønnstjenester.

Tait Walker tilbyr også tjenester som formuesforvaltning, og er autorisert til å tilby regulerte aktiviteter av FCA (The Financial Conduct Authority).

Tait Walkers kunder vil dra fordel av Azets’ nåværende og fremtidige investeringer i teknologi, hvor digitale platformer som f.eks. Azets Cozone blir videreutviklet. På den måten kan Azets være med å levere teknologi- og rådgivningsbaserte tjenester som hjelper kunder vokse og gir deres og våre medarbeidere de nødvendige verktøy og informasjon, som gir forretnings- og kommersiell rådgivning i nåtid mulig.

Med oppkjøpet av Tait Walker tilkommer over 170 dyktige medarbeidere, inkludert 12 partnere.

Chris Horne, konsernsjef i Azets, sier:

- ”Vi er glade for å ønske Tait Walker velkommen til Azets-familien. Firmaet er kjent for å ha særdeles dyktige medarbeidere og leverer førsteklasses kundeservice. Oppkjøpet er enda et skritt på vår vekstreise mot å øke omsetningen med 50 % over de neste fem år, og det kommer raskt etter at vi har kjøpt opp Garbutt + Elliott og Inspire Accountants i Poole. Tait Walker er etablert som et av de førende regnskaps- og rådgivningsvirksomheter i nordøst-England med dokumentert ekspertise og en bred kapasitet innenfor regnskaps- og rådgivningsområdet.

- Azets tilbyr pålitelig forretningsrådgivning, compliance og outsourcingstjenester til selskaper og bedriftseiere. Tait Walker Wealth Management er et logisk tillegg i arbeidet med å gi våre kunder verdifull rådgivning.

- Vi har sterk tro på lokal tilstedeværelse og personlig tilpassede tjenester, og å gi bedrifter i nordøst-England muligheten til å dra nytte av vår bredde, dybde og erfaring som et SMB-rettet internasjonalt konsern innen regnskap, skatt, revisjon, rådgivning og forretningstjenester. Tait Walkers personlige tilnærming og spesialistekspertise kombinert med Azets, åpner et hav av muligheter for våre kunder.”

Andrew Moorby, Managing Partner i Tait Walker, sier:

- "Dette er en fantastisk mulighet for Tait Walker og våre kunder, og oppkjøpet viser vår forpliktelse til vekst, når vi nå går inn i neste fase av reisen som et av Storbritannias nyeste «topp 10 regnskapsfirmaer». Azets deler vårt fokus på mennesker og kunder – det passer perfekt både strategisk og kulturelt.

- Tait Walker har et godt omdømme innen bedriftsrådgivning i den nordøstlige delen av Storbritannia. Som en del av Azets vil eksisterende og nye SMB-kunder dra nytte av et enda bredere spekter av spesialistekspertise og tjenester.”

Mediekontakt

Shaun Staff, Head of external communication

shaun.staff@azets.co.uk

Vårt oppdrag er å hjelpe virksomheter med å oppnå sine ambisjoner.

Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Det frigjør verdifull tid for kundene våre, slik at de kan fokusere på det de kan best.

160+ kontorer. 6,500+ ansatte. 120,000+ kunder.

Regnskap | Lønn | HR | Teknologi | Bemanning | Rådgivning

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte