PÅ TUR FOR Å REPARERER OG DEBATTERE: Bergans' nye sybil er på tur til Arendalsuka og Stavanger. Foto: Bergans

Bergans' Tour de Sy til Arendalsuka og Stavanger

I en splitter ny sybil er Bergans igjen på veien med reparasjonsturneen «Tour de Sy». Første stopp på veien er Arendalsuka før turen går videre til Stavanger der det også vil bli salg av brukte Bergans-produkter.

–Et av de viktigste miljøtiltaket vi alle kan gjøre er å ta vare på de tingene vi allerede har. Derfor må vi gjøre det så enkelt som mulig å forlenge levetiden til produktene våre. Vi reiser rundt og reparerer der folk er; hva er vel enklere enn det, spør bærekraftsansvarlig i Bergans, Yngvill Ofstad.

Under Arendalsuka vil Bergans tilby reparasjon på tre forskjellige steder. I tillegg vil den engasjerte merkevaren være representert i flere paneler og debatter.

Alt om Bergans' Tour de Sy

– For oss i handelen som ikke har klippekort på politiske møter, er Arendalsuka en verdifull møteplass å løfte fram de praktiske utfordringene vi ser på veien mot en mer bærekraftig tekstilbransje. forteller Ofstad.

HER FINNER DU SYBILEN UNDER ARENDALSUKA

Tirsdag 15. august kl. 08.00 – 11.30
Kolbjørnsvik, Vikaveien 146, utenfor Vikafe ved ferjeleiet til Kolbjørnferja

Onsdag 16. august kl. 08.00 – 11.30
Impact Hub Agder Arendal, Torvgata 7

Torsdag 17. august kl. 10.00 – 14.00
Alti Arendal, Vesterveien 4. Vi står utenfor inngangen på siden av senteret

HER DELTAR BERGANS I ARRANGEMENTER UNDER ARENDALSUKA

Mandag 14. august, kl. 15:00 – 16:30
Hvordan treffer EUs krav til digitalt produktpass norske bedrifter?
Sted: Vitensenteret Arrangør: GS1 Norway, Knudsen Dørfabrikk

Tirsdag 15. august, kl. 11:30 – 12:30
EUs førstehjelp til forvirrede forbrukere i det grønne skiftet
Sted: Rådhusgaten 8. Arrangør: Svanemerket

Tirsdag 15. august, kl.17:00 – 18:00
Når klesindustrien drukner – klimarisiko i produksjonsland
Sted: Torvet 5. Arrangør: Etisk handel Norge

Onsdag 16. august, kl. 10.00 – 11.00
Hvorfor blir vi ikke mer sirkulære?
Sted: Impact Hub, Torvgaten 7. Arrangør: Klimapartnere, Næring for klima

Torsdag 17. august, kl. 16:00 – 16:45
Hvordan kan mote- og tekstilindustrien bli bærekraftig?
Sted: GRID-Arendal. Arrangør: Avfall Norge

Etter Arendalsuka pakker sybilen sysakene og suser videre til Stavanger. I tillegg til reparasjon vil det her også bli mulighet til å kjøpe brukte Bergans-produkter.

HER FINNER DU SYBILEN i STAVANGER

Fredag 18. august, kl. 14.00 – 18.00
Bergans Brand store, Nygata 9, 4006 Stavanger

Se mer praktisk info her

Les også:Bergans ble kåret til Årets sirkulære bedrift i 2022 og mottok Asker kommunes Bærekraftspris i 2023.

Kontaktperson i Bergans:
Yngvill Ofstad, bærekraftsansvarlig, yngvill.ofstad@bergans.no / 99 72 20 11