Den 29. februar er dagen kvinner kan fri!

Et av de virkelig store høydepunktene i enhver kvinnes liv, er den store dagen da alt dreier seg om deg og din utkårede; bryllupsdagen. Det er nok knyttet mange forventninger til denne dagen og hva som skal skje i forkant av en slik dag, i alle fall fra kvinnens side. De fleste jenter som enda ikke er gift, har klare formeninger om hvordan denne dagen vil utarte seg på detaljnivå. Ikke bare selve dagen, men også hele frieriet.

I oppveksten har du kanskje hatt lekebryllup utallige ganger i barnehagen, og de stakkers guttene har måttet være med på leken støtt. Kanskje de fikk dosen sin allerede i barnehagen?

Hvordan han skal fri har du kanskje sett det for deg, som en film inni hodet, det perfekte frieriet som akkurat DU ønsker deg.

Aller helst skulle en ønske at din utkårede kjente deg såpass godt at han skjønner helt av seg selv hva du drømmer om uten at du trenger å gi et eneste lite hint om hva du ønsker eller ser for deg. For enkelte er det kanskje den ultimate test på om han virkelig er drømmemannen slik du forestilte deg?

De færreste kommer hjem til det de faktisk har sett for seg. Og hvis gutta skal gjøre det på mannemåten så kan det fort ta en annen retning. Kanskje ikke så rart de kvier seg for å få ut den berømte fingeren heller? De har tross alt et visst press på seg. Og tenk om de har valgt feil ring, det ville vært så utrolig skuffende. For her ligger det nemlig en del usagte konvensjoner som kan være fatale fallgruver om man ikke har fått med seg disse. Og tross alt jenter – det er vel kanskje litt vel mye å håpe på at han skal vite at du har sett for deg love actually tema i vielsesseremonien, en bryllupsreise til maldivene, deres første kjærlighetssang fremført av live-band mens dere danser bryllupskvelden inn på et slott i Sør-Frankrike med alle deres slekt og venner stående rundt med varme smil rundt dere? For ikke å snakke om selve frieriet … Det er ikke så greit å være kar …

Om du brenner inne med et lite håp om at han skal fri – hvorfor ikke gjøre det selv? Da kan du ta det helt ut og leve ut drømmen om det perfekte romantiske frieriet akkurat slik du ønsker det.

For i år er det skuddårsdag. Så i år har du faktisk lov til å unne deg selv den fete diamantringen du har siklet på lenge men ikke turt å prøve en gang. For hvordan skal han vite at du ville ha den fineste og dyreste diamantringen? ;)

Skuddårsdagen har i mange hundre år vært knyttet til overtro og tradisjoner. Skuddårsdagen har vært ansett som den eneste dagen, hvert fjerde år, da kvinner kunne tillate seg å fri til en mann. Ikke bare kan de fri – mannen må også etter skikken si ja! Takker han nei, må han ifølge tradisjonen gi kvinnen 12 par hansker – disse skal skjule kvinnens manglende forlovelsesring gjennom hele året.

I lys av denne gamle tradisjonen har Bjørklund tilbud på forlovelsesringer. Frem til og med skuddårsdagen (29. februar) får du halv pris på ring to ved kjøp av et sett forlovelsesringer. Det beste er jo at du da står fritt til å få velge disse helt selv.
Bjørklund har et stort utvalg forlovelsesringer både med og uten diamanter.

Bjørklund sin nye DIMA allianse ring kolleksjon består av eksklusive diamantringer i hvitt eller gult gull med 1, 3, 5, eller 7 diamanter. Eller hva med en dobbel allianse ring med 6 eller 10 diamanter.

DIMA kolleksjonen er utviklet i samarbeid med Bjørklund sine egne erfarne gullsmeder. De forteller at kolleksjonen består av flotte produkter med høykvalitetsdiamanter.DIMA kolleksjonen er svært konkurransedyktige på pris.
Ikke alle vet at en allianse ring er konstruert slik at man kan bygge på og sette inn flere diamanter etterhvert som anledningene byr seg.
Ved kjøp av en DIMA ring hos Bjørklund får du et gavekort på gratis puss og polering etter ett års bruk. Det er viktig å ta vare på smykkene sine så de kan vare evig, og glitre like mye som de gjorde da de var nye!

Vi slår et slag for kjærligheten den 29. februar, og kvinners lov til å fri!

• gull
  • diamanter