Tørr du være deg selv fullt og helt?

Mango Time lanserer ny klokkekolleksjon - I am me! Konseptet "I am me" er utviklet som en motvekt til dagens kropps-/og motepress blant de unge. Forskning fra blant annet Folkehelseinstituttet, og en større bevisstgjøring i media har vist en økende trend av psykiske lidelser blant unge jenter hvor stress, økt press, søvnvansker og spiseforstyrrelser er stikkord som har fått fokus.

«Når unge jenter i dag stadig blir påminnet «det perfekte ytre» i form av klær og utseende via medier og sosiale kanaler, er det ikke rart at mange får en dårlig selvfølelse. De unge jentene skal slippe å strebe etter det uoppnåelige glansbildet og de dyre luksusproduktene. De skal tørre å være seg selv med god samvittighet, for det er mer enn godt nok!» sier Finn Hammerstad som har designet I am me serien for Mango Time.

Nettopp derfor har denne kolleksjonen fått navnet I am me. Dette er prisvennlige produkter for jenter uten noe hokus pokus. Klokkene gjør akkurat det de skal, og det er å vise tiden. Den nye kolleksjonen består av totalt 24 ulike klokker fordelt på tre størrelser 27mm, 32mm og 36mm. Fargene går i gull, sølv og sort med sort eller hvit urskive. Klokkene kommer i både skinnreim og meshlenke.

«Mango Time har i alle år hatt fokus på et sunt og naturlig kroppsbilde hvor vi har frontet norske jenter i alle størrelser og fasonger med klokker til en rimelig pris. Vi har hele tiden ønsket at Mango Time skal være en motvekt til dyre skolevesker, sterkt retusjerte bilder og press fra sosiale medier. Vi må tørre å være oss selv med alt det «uperfekte» vi er,» sier markedssjef i Frithjof E. Rasmussen, Cecilie Sæther

Mango Time feirer i år 20 år som merkevare og denne kolleksjonen er definitivt i tiden i anledning jubileet. Kolleksjonen er allerede ute i alle Bjørklund-butikkene landet over til en veil pris fra 498,-

Om Mango Time

Mango Time er et norsk klokkemerke med lang fartstid. Merket ble skapt i 1998. Mango kolleksjonen har utviklet seg i takt med tiden og er i dag et av Norges bestselgende klokkebrands som er designet her i landet. Filosofien bak merket har hele tiden vært gode produkter til en ok pris. Klokkene har vært frontet av blant annet jenter som Tone Damli, Jenny Skavlan, Margaret Berger og Rachel Nordtømme.

• urmaker
  • ur
  • mote
  • klokker
  • ny kolleksjon
  • i am me
  • mango time
  • mango

Noen av merkene du finner i våre butikker er: Blossom Copenhagen, ByBiehl, Tom Hope, Ideal Of Sweden, Dima, Frost, Arts & Crafts, Magi, Felix og Duette.