Ny patenterad svängadapter till handtruckar, pallyftare och gaffellyftvagna

Bohena AB är utsedd till generalagent i Europa för en världsunik patenterad lösning för handtruckar (pallyftare och gaffellyftvagnar) som avsevärt förenklar hanteringen av trucken, sparar tid, pengar samt personalens ryggar och axlar. Målet är att kvala in som årets produkt inom materialhantering. Turn@bout är marknadsföringsnamnet från engelskans ord för helomvändning. Turn@bout är två extra hjul som monteras på gaffeln och låter trucken rotera fritt på stället.

Trångt på lagret eller lastbilsflaket? Svårt att baxa handtrucken på plats för att komma åt? Montera en Turn@bout svängadapter på handtrucken och låt trucken bli en förlängning av din arm. Truckens längd blir lika med svängdiametern, manöverutrymmet förbättras med 72 %. Inget mer lyfta, baxa och sparka för att få trucken i position. Tidsvinsten genom lättare och snabbare hantering av trucken gör att man snabbt tjänar in investeringen, dessutom får man mindre skadat gods, spar lagerutrymme samt värnar om personalens ryggar.

Stora pengar kan sparas på tidsvinsten i snabbare hantering, för att inte tala om minskat slitage på rygg, axlar, armar, händer och knän hos medarbetarna som orsakas av hantering av handtruckar. Lastbilschaufförer vi talat med har varit lyriska då de insett hur Turn@bout underlättar arbetet på trånga bilflak. Mängden skadat gods minskas även garanterat genom den smidigare hanteringen av trucken samtidigt som mer gods får plats på lagret.

Läs mera på vår hemsida www.turnabout.se om vad kunder tycker, där finns också  filmer som visar hur smidig hanteringen av handtrucken blir efter att man monterat Turn@bout.

Förutom i Europa kommer Bohena att marknadsföra produkten i Sydamerika och andra spansktalande länder under varumärket Gir@libre. Läs mer om Bohena på www.bohena.com.

• Jordbruk, landbruk, fiskeri

• jekketralle
  • handtruck
  • gaffeltruck