Reduser forbruket med Bosch A+++

Reduser forbruket med Bosch A+++

Strømbesparende plattform for kombiskap fra Bosch!

Kjøle-, fryse- og kombiskap står innkoblet hele døgnet og det er derfor viktig å velge en energieffektiv modell. I januar 2011 ble den nye energimerkingen med toppklassen A+++ lansert innen EU. Bosch har utviklet en ny plattform for kombiskap for å møte dette kravet, nemlig LowFrost og LowEnergy – mindre isdannelse og mindre strømforbruk.

Den nye plattformen med LowFrost og LowEnergy gjør det enklere å oppbevare matvarene på riktig måte samtidig som du sparer strøm, noe som gir kombiskapene den beste energiklassifiseringen A+++.

-        Bosch har kontinuerlig jobbet for å utvikle ressurseffektive hvitevarer, og nå har endelig den nye energimerkingen blitt vedtatt. Nye utfordringer er vår drivkraft, og disse kombiskapene er attraktive for forbrukeren fordi de har lavere lydnivå, større fryseplass og bidrar til å spare strøm. Samtidig har de mange spennende funksjoner, sier Grete Klæboe, markedssjef for Bosch hvitevarer.

Den nye energimerkingen fra EU

I januar 2011 ble den nye energimerkingen med toppklassen A+++ lansert. Enn så lenge kan den nye energimerkingen innføres på frivillig basis, men innen ett år blir den obligatorisk innen EU. Bosch sine nye kombiskap oppnår allerede den høyeste energimerkingen A+++. Et kombiskap i energiklassen A+++ sparer hele 60 prosent strøm sammenlignet med et kombiskap i klasse A .

LowFrost og større frysevolum

I Bosch sine nye kombiskap er fordamperne plassert optimalt for å gi jevn temperatur og bedre plass. I tillegg har skapene en LowFrost-plattform, som sørger for at det danner seg 25 prosent mindre is i en LowFrost fryser sammenlignet med en vanlig fryser. Det betyr at du ikke må avrime frysedelen så ofte, i tillegg til at du får bedre plass i fryseboksene.

Smarte oppbevaringsløsninger

Kombiskapene har en rekke gjennomtenkte funksjoner som gir brukeren en god opplevelse, i tillegg til et forbedret utseende som gjør at de enkelt passer inn i alle hjem. Kombiskapene har blant annet uttrekkbare glasshyller, for å gjøre det enklere å nå det som er bakerst i skapet. Glasshyllene mellom fryseskuffene kan tas helt ut, slik at du kan få plass til en høy frysevare. Skapene har også en stor grønnsaksskuff med fuktighetsregulering, som gjør at grønnsakene holder seg lenger, og en ChillerSafe skuff som er kaldere enn resten av kjøleskapet og dermed egner seg godt for oppbevaring av lett bedervelige matvarer som kjøtt og fisk.

Bruk på hytter hvor romtemperaturen blir lav

Mange nordmenn har hytter de tilbringer mye tid på, og opplever kanskje at fryseren ikke fungerer som den skal hvis romtemperaturen holdes lav ved fravær i vintersesongen. De nye kombiskapene til Bosch har separat regulering av temperaturen for kjøle- og frysedelen og vil oppretthold innstilt temperatur for fryseren selv ved vanlig frostsikringstemperatur.

Bosch kombiskap, artikkelnummer KGE 36AW40 m/uttrekkbare glasshyller, grønnsaksskuff med fuktighetsregulering og Chillersafe. Pris kr. 8 290,-

Bosch kombiskap, artikkelnummer KGE 39AI40, m/uttrekkbare glasshyller, grønnsaksskuff med fuktighetsregulering og Chillersafe. Pris kr. 9 990,-

For mer informasjon,

kontakt:

Grete Klæboe, Bosch,

E-mail: grete.klaeboe@bshg.com

For praktiske spørsmål eller andre bilder, kontakt:

Siv Elizabeth Egger, Star PR,

e-mail: siv.egger@starpr.no

I 2011 feirer Bosch Group sitt 125 års jubileum og i mer enn 75 år har Bosch vært kjent for å utvikle brukervennlige og pålitelige hvitevarer med høy kvalitet. Grunnleggeren Robert Bosch, som ville fylt 150 år i 2011, var alt fra starten av opptatt av å skape ”technology for life”. Denne tradisjonen er både en forpliktelse og en motivasjon for selskapet i dag. Som det ledende merket innen hvitevarer i Europa produserer Bosch kjøl-/frysprodukter, vaskemaskiner og tørketromler, oppvaskmaskiner, kokeapparater og småelektriske produkter for husholdninger verden over. Gjennom generasjoner har disse produktene gitt økt livskvalitet og gjort hverdagslivet enklere for mange mennesker. Jakten på kvalitet og teknisk perfeksjon gjenspeiles også i produktenes design som gjentatte ganger har blitt anerkjent med diverse priser. Prinsippet om å behandle mennesker og naturen med respekt har vært med fra starten av. Det reflekteres i selskapets energieffektive, ressursbevarende og bærekraftige produkter og prosesser. Bosch tilbyr kvalitet og perfekt teknologi for et bedre liv.

For mer informasjon, gå inn på www.bosch-home.no