Vask ull uten stress

Vask ull uten stress

Vi har så langt fått smake på en ekte norsk vinter i år, og vinterklærne våre har fått jobbe hardt for å holde oss varme. I de lave temperaturene er ull et av de aller beste materialene man kan ha på seg, men også “selv-rensende” ull trenger en vask innimellom. Er det mulig å vaske og tørke ullplaggene våre i vaskemaskin og tørketrommel uten å ødelegge dem? Ikke noe stress, sier Bosch.

– Vi vet at forbrukerne kan være usikre på om de kan slenge ullgenseren eller plagg i sarte materialer i vaskemaskinen, for ikke å snakke om tørketrommelen. Den gode nyheten er at våre apparater har teknologien til å ta vare på selv de mest delikate materialene, så du ikke lenger trenger å vaske for eksempel ull for hånd. Det er heldigvis slutt på å måtte stå med hendene i iskaldt vann i evigheter, for å forsøke å få favorittgenseren ren, sier Katrin Ohlander, kommunikasjonssjef, BSH Husholdningsapparater AS.

I en Nordisk undersøkelse foretatt på oppdrag fra Bosch, oppga over 50% av de spurte at de er redde for å vaske sine sarte ullplagg i maskinen, og over 40% har unnlatt å kjøpe et plagg på grunn av “vanskelige” vaskeinstruksjoner.

Hvorvidt man kan tørke ull i tørketrommelen er også en kilde til bekymring.

– Med vår ullkurv kan du faktisk tørke ullen flatt i maskinen. Noen av tørketromlene våre har også ekstraprogrammet WoolFinish, som gir plagget en fin finish. At man kan tørketromle ull, betyr også at man faktisk kan ha rene og tørre ullplagg på bare noen timer, sier Katrin Ohlander.

På bunnen av vaskekurven
Nesten en av fire av de som svarte på undersøkelsen, sier at nettopp ullgenserne er de som blir liggende igjen på bunnen av skittentøyskurven. Når temperaturene utendørs er så lave som de har vært i vinter, trenger vi virkelig at ulla er klar til bruk så raskt som mulig. Bosch sine vaskemaskiner har ullprogrammene som vasker ullplaggene dine på en trygg måte. Myke bevegelser, lav sentrifugehastighet og lav temperatur gjør at din favorittgenser forblir en favoritt.

– Ull og silke krever spesialvaskemidler for å holde materialene fine. Våre maskiner tar seg av resten, sier Ohlander.

Ull i vaskemaskinen og tørketrommelen? Ikke noe stress!

Visste du at ....

… de Nordiske husholdningene bruker gjennomsnittlig 2-3 timer på klesvask hver eneste uke?

… opp mot 80% av de spurte oppgir at klesvask aldri er en kilde til krangling i husholdningen?

… nesten halvparten av de som svarte sa at de avgjør rett mengde vaskemiddel basert på magefølelsen?

… 50% av de nordiske respondentene oppgir at de har et separat vaskerom?

Heltene på vaskerommet:

HomeProfessional vaskemaskin

• AntiVibration Design for stabilitet og støyreduksjon.
  • IDos-funksjonalitet* for automatisk dosering av vaskemiddel. (*Ikke egnet for spesialvaskemidler til f.eks. ull og silke)
  • Flekkfjerner-program som håndterer 16 ulike typer flekker
  • VarioPerfect: tid- og energioptimalisering for å gi deg det perfekte resultatet.
  • Enkel navigering på høyoppløst TFT-display med berøringsknapper.
  • Spesialprogrammer som for eksempel 15-minutter superraskt, eget program for treningstøy og et program for vask av dyner.
  • 9 kg trommel, energiklasse A+++

WAY32899SN (veil.pris 20, 749.00 NOK)

HomeProfessional tørketrommel

• SelfCleaning Condenser tar seg av kondensator-rensen.
  • Spesialprogrammer som WoolFinish, et eget program for tørking av dun og AntiWrinkle-funksjonen på slutten av tørkeprogrammet.
  • 24-timers forsinkelse og en minnefunksjon som gir deg muligheten til å lagre dine favoritt-innstillinger.
  • AntiVibration-design.
  • 8 kg trommel, energiklasse A+++

WTY88898SN (veil.pris 14,739.00 NOK)

Ullkurv

• Passer til alle tørketromler, og sørger for at sarte ullplagg tørkes på en trygg måte.
  • Kurven er enkel å montere, og enkel å fjerne når den ikke er i bruk.

WMZ20600 (veil.pris 504.00 NOK)

For bilder, klikk her
For mer informasjon, se www.bosch-home.no

For spørsmål, vennligst kontakt:

Släger Pressetjeneste
E-post: presse@slaeger.com
Telefon Nathalie Hermier: 948 19 840

eller kontakt:
Katrin Ohlander, kommunikasjonssjef, BSH Husholdningsapparater AS, katrin.ohlander@bshg.com

Bosch Husholdningsapparater er en del av BSH Home Applicances Group, Europas ledende hvitevareselskap, med mer enn 53.000 ansatte. De har 43 fabrikker og er tilstede i omlag femti ulike land. Bosch har alltid fokusert på detaljene, noe som har bidratt til en enklere og tryggere hverdag helt siden Robert Bosch grunnla selskapet i 1886. Robert Bosch var samfunnsengasjert og opptatt av å ta sosialt ansvar. Han jobbet iherdig for at selskapet skulle utvikle seg i takt med samfunnet, og alltid med et fokus på mennesker. Dette er kjerneverdier som siden har preget bedriften og bidratt til at Bosch utvikler husholdningsapparater av høy kvalitet. BSH Home Appliances Group omsatte globalt for 11,4 milliarder Euro i 2014. For ytterligere informasjon, besøk http://www.bosch-home.no/.