BlueStar signerer avtale med Brother om distribuering av termiske skrivere

BlueStar™, som ble etablert som United Radio, Inc. i 1929, er en ledende global distributør av løsningsbasert digital identifisering, mobilitet, Point-of-Sale, RFID, Digital Signage og løsninger for sikkerhetsteknologi.

Den nye avtalen innebærer at de to partene skal samarbeide om å få Auto ID-serien fra Brother ut på det europeiske markedet, ved hjelp av BlueStars verdiskapende tjenester. Forhandlerne tilbys dermed komplette løsninger, forretningsutvikling og støtte til markedsføring.

Som et ledd i den nye avtalen blir Brother sin fulle portefølje for termisk Auto ID-utskrift tilgjengelig for distribusjon gjennom BlueStar. Dette omfatter mobile skrivere i PJ- og RJ-serien, bordmodellene i TD-serien og industrielle skrivere i TJ-serien.

Andrew Broadbent, European Product Manager – Speciality Print Solutions i Brother International Europe, kommenterer det nye partnerskapet slik:
«Dette er en utrolig spennende tid å starte dette nye partnerskapet med BlueStar på, fordi vi nå utvider vår portefølje for termisk utskrift i rask takt.

BlueStar arbeider for å levere den beste kundeservicen i bransjen, i tråd med Brother sitt eget motto ‘At your side’, slik at vi får mulighet til å levere utstyr av aller høyeste kvalitet på best mulig måte.»

«BlueStar og Brother Mobile Solutions har i mange år hatt et fremgangsrik partnerskap innen utvikling av markedet for utskriftsteknologi i USA. Vi gleder oss over å fullføre vårt globale nærvær med denne europeiske avtalen», sier Manel Baranera, Chief Operating Officer i BlueStar EMEA.

«Som fremtredende løsningsleverandør er vi begeistret over å kunne tilby denne produktserien som kommer til å utgjøre en stor forretningsmulighet for en rekke forhandlere over hele Europa.»

Den nye avtalen med BlueStar trer offisielt i kraft i juni 2021 og omfatter Auto ID-serien av termiske skrivere og etikettskrivere fra Brother.

Om Brother

100 år med nyskaping har gjort Brother til den globale leverandøren av forretningsløsninger som selskapet er i dag. Selskapet, som først ble etablert som Yasui Sewing Machines Co i Japan i 1908 og senere fikk navnet Brother, driver nå virksomhet i over 40 land over hele verden.

Brother har kontinuerlig tilpasset seg og funnet seg til rette i et marked i stadig endring. Fra styrte utskriftstjenester til skrivere, skannere og merkemaskiner.

Produktene og tjenestene til Brother er designet for å gi økt effektivitet, fremme produktivitet og oppmuntre til samarbeid på arbeidsplassen.

Om BlueStar

BlueStar er den ledende globale distributøren innen løsningsbasert digital identifisering, mobilitet, Point-of-Sale, RFID, IoT, AI,{j}AR, M2M, Digital Signage, nettverksbygging, blokkjede og løsninger for sikkerhetsteknologi.

BlueStar arbeider utelukkende med verdiskapende forhandlere (Value-Added Resellers – VAR) om å levere komplette løsninger, tilpasset konfigurasjon, forretningsutvikling og markedsføringsstøtte.

Selskapet tilfører markedet uovertruffen ekspertise, tilbyr prisbelønt teknisk støtte og er et autorisert servicesenter for et økende antall produsenter.

BlueStar er eksklusiv distributør for løsningsserien In-a-Box™ og leverer maskinvare, programvare og nødvendig tilbehør, alt i en pakke og med teknologiløsninger på tvers av alle vertikaler. I tillegg leverer BlueStar økonomiprogrammet HybridSaaS med OPEX-/abonnementstjenester for maskinvare, programvare og servicepakker.
Du finner mer informasjon på www.bluestarinc.com.

• Data, telekom, IT

• mobile produkter
  • termisk utskrift
  • skrivere