Brother vinner flere designpriser i Japan

Fem av de ettertraktede ”Good Design Awards 2015” er satt inn i Brothers pokal skap, som rommer priser fra hele verden. To av produktene som mottok denne nye prisen selges også på det norske markedet. Brothers skrivere er samtidig kåret som de klart beste i en stor leserundersøkelse fra amerikanske PC Magazine.

De færreste tenker kanskje på det i det daglige, når de arbeider med kontorutstyr, men godt design er et viktig element – også når man snakker om så forskjellige ting som f.eks. skrivere, konferansesystem eller praktiske apper.

Hos Brother, som er en av verdens største produsenter av skrivere, skannere og relatert utstyr, har design alltid vært et nøkkelbegrep. Ikke kun det fysiske design, men i høy grad også når det gjelder bruk, lavt strømforbruk og gjenbruksvennlig konstruksjon.

Overalt i verden har Brother høstet stor anerkjennelse for denne strategien. Senest har Brother hentet hjem fem av de meget ettertraktede ”Good Design Awards 2015” i Japan. To av disse designvinnerne er aktuelle i Norge.

Den ene er den velkjente iPrint&Scan-appen, som gjør det enkelt å bruke smarttelefoner og nettbrett sammen med Brothers populære alt-i-ett skrivere. iPrint&Scan er gratis og fås til både iPhone, Android og Windows Phone.

Den andre er Brothers nye OmniJoin webkonferansesystem, som vil bli markedsført på det norske markedet om kort tid.

Priser er viktige

«Good Design Awards» ble utdelt for første gang i 1957 og har siden utviklet seg til en internasjonal konkurranse, som både asiatiske, europeiske og amerikanske produsenter deltar i.

Brother vant sin første «Good Design Awards» i 1960 for en symaskin til hjemmebruk. Med de fem prisene mottatt i år er Brother nå oppe på i alt 190 «Good Design Awards» gjennom årene.

”Vi er glade for alle priser, vi mottar. Men vi er spesielt glade for «Good Design Awards», fordi våre produkter vurderes både ut i fra deres utseende, brukervennlighet, miljø og gjenbruk samt deres evne til å presentere nye ideer til samfunnet”, forklarer Country Manager Geir Langedrag fra Brother Norge.

Brother lesernes valg i USA

Nylig vant Brother kategorien ”Business Choice Awards” for tredje år på rad og ”Readers’ Choice Awards” for syvende år på rad i en undersøkelseforetatt av det store og internasjonalt kjente PC Magazine fra USA. Undersøkelsen foretas hvert år med en meningsmåling blant leserne.

I tidligere år har Brother måttet dele førsteplassen i ”Readers’ Choice Awards” med en eller flere konkurrenter på markedet, men i år lå Brothers skrivere alene på toppen.

I begge kategorier gav PC Magazines lesere Brother toppkarakterer i generell tilfredshet, driftssikkerhet og sannsynlighet for at de vil anbefale merke til andre.

Fire designpriser fra Tyskland
Tidligere i år høstet Brother fire av de internasjonale ”iF Design Awards”, som utdeles i Tyskland. Det skjedde i konkurranse med over 5.300 nominerte produkter fra hele 53 land.

Brother mottok iF Design-priser for alt-i-ett blekkskriverne MFC-J5720DW og MFC-J4620DW, fargelaser-seriene L9000 og L8000 samt merkemaskinene PT-P750W og

PT-P700.

Med de fire prisene fra 2015 har Brother over tid samlet inn 50 «iF Awards». Brother har mottatt design-prisene for åttende år på rad.

Mer informasjon

Kontakt Country Manager Geir Langedrag, Brother Norge, e-post geir.langedrag@brother.no

Forslag til bildetekster

(Foto 1)

Brothers OmniJoin system for samhandling og webkonferanser har vunnet den ettertraktede japanske design prisen Good Design Award 2015. Systemet vil snart bli markedsført på det norske markedet.

(Foto 2)

Brothers iPrint&Scan app har vunnet den ettertraktede japanske design prisen Good Design Award 2015. Appen er også svært populær blant norske brukere av Brother skrivere og alt-i-ett maskiner. Den gjør det nemlig enkelt å skanne og å skrive ut med smarttelefoner og nettbrett.

(Alle fotografier er til fri anvendelse for redaksjonen)

• Data, telekom, IT

• brother norge
  • brother