Litauens politibiler har en Brother i baksetet

Brother sine små mobile PocketJet skrivere har mange bruksområder for kunder som politietaten, vakttjenester, redningsselskaper og salgsteam ute på farten. For politiet i Litauen er det i tillegg viktig at Brothers mobile skrivere gjør jobben selv i iskaldt vintervær.

Når man snakker om skrivere, tenker folk flest på maskiner som står innendørs i en bedrift eller på et skrivebord i folks private hjem. De færreste er klar over at skrivere også kan brukes på mer uvanlige arbeidsplasser, som i baksetet på en politibil.

Politiet i Litauen er en suksesshistorie hvor du ser at en bærbar PC og en mobil A4-skriver fra Brother fungerer perfekt sammen. Skriveren gjør hverdagen enklere og mer fleksibel for betjentene i politibilen. I Litauen bruker politiet Brother-skrivere primært for trafikkbøter.

En jobb som pleide å være tidkrevende og tungvint fordi bøtene måtte skrives og utstedt manuelt.

Fra bagasjerommet til baksetet

Så langt har politistyrken i Litauen 1 200 Brother PocketJet PJ-662 mobile skrivere i bruk, og antallet vokser hver måned.

Tidligere pleide de å ha store skrivere plassert i politibilens bagasjerom. En løsning som var lite praktisk. Disse skriverne krevde at politibilen også alltid hadde toner og papir tilgjengelig i bilen. I tillegg var det lite populært for betjentene å gå ut av bilen ved kraftig regn og snø, for å hente en utskrift i bagasjerommet.

I dag har Litauens politi en liten mobil Brother-skriver plassert i bilen, lett tilgjengelig for betjenten i forsetet. Vanligvis er skriveren montert på det midtre armlenet i baksetet, men den kan lett flyttes frem ved behov. Brother PJ-662 skrivere kan bruke både USB-kabel eller trådløs Bluetooth for tilkobling til for eksempel en bærbar pc.

Fungerer i all slags vær

Ifølge Algidas Stoxitas, Deputy Police Commissioner General i litauisk politi i Vilnius, har innføringen av mobile Brother-skrivere vært til stor hjelp for betjentene i politibiler: "Vi er blitt mer effektive i vårt arbeide. Vi kan nå skrive ut viktige papirer raskt, og vi kan skrive ut under alle forhold, inkludert ekstremvær. Videre bruker vi svært lite tid på vedlikehold av Brother-skriverne" sier Mr. Stoxitas.

Brother PocketJet bruke termisk utskriftsteknologi som ikke påvirkes av temperaturen i omgivelsene. De skriver utmerket i både iskaldt vær og i ekstrem solskinn. En annen fordel er at Brother PocketJet skrivere ikke trenger blekkpatroner eller toner. Det eneste politibetjenten må sjekke jevnlig, er de integrerte A4 papirrullene.

Brother har flere mobile skrivere

Brother PocketJet familien har fem medlemmer, som alle kan skrive ut i A4-format i en god kvalitet og i en fornuftig hastighet. Politiet i Litauen bruker Brother PocketJet PJ-662-modellen som har en maksimal utskriftshastighet på seks A4 ark per minutt.

Utskriftsoppløsningen er 200 dpi. Brother PJ-662 leveres med både USB-kabel og trådløs Bluetooth og infrarød IrDA kommunikasjon. Dette garanterer en høy fleksibilitet som gjør den nyttig for mange forskjellige bruksområder.

For mere informasjon

Kontakt Country Manager Geir Langedrag, Brother Norge, filial til Brother Nordic A / S

på e-post: geir.langedrag@brother.no

Forslag til bildetekster

1

Litauens politi bruker Brother PocketJet for å skrive ut bøter og rapporter når ute på farten.

2.

Brother PocketJet skrivere fungere uten blekkpatroner eller toner. Det eneste vedlikeholdet er å etterhvert sette i nye papirruller i skriveren.

3.

PocketJet skriveren til det litauiske politiet er lett å gjemme bort når den ikke er i bruk. Kan kobles til bærbare PC-er via USB kabel eller trådløs Bluetooth.

(Alle bilder er til fri benyttelse for redaksjonen)

• Data, telekom, IT

• geir langedrag
  • brother nordic a/s
  • brother
  • pocketjet
  • brother norge
  • mobile produkter

Brother Nordic A/S er en ledende leverandør for det nordiske markedet. Selskapet er eneimportør av Brother-skrivere, multifunksjonsskrivere, programvare, skannere, mobile løsninger og etikettsystemer.
Brother leverer produkter av høy kvalitet med ytelse og funksjonalitet i toppklasse – alt sammen til konkurransedyktige priser. Flere av Brothers produkter er markedsledende. Brothers produkter selges og distribueres gjennom et stort nettverk av forhandlere og distributører. Brother Nordic A/S har 78 medarbeidere på sine kontorer i Ishøj, Gøteborg, Helsingfors og Oslo. Les mer på www.brother.no eller www.brother.com