Nye sort-hvitt laserskrivere med Web Connect for online kommunikasjon

Brother sine syv nyheter i 5000-serien tilbyr hastighet, sikkerhet og stor fleksibilitet til svært attraktive priser. Web Connect er en unik funksjon i de nye sort-hvitt Brother skriverne, som koster fra kr. 1980,-* og oppover. Målgruppen er spesielt små og mellomstore bedrifter.

Brother sine markedsanalyser og kundehenvendelser til forhandlere viser at mange bedrifter i både den private og den offentlige sektor fortsatt har behov for skrivere som skriver ut i sort-hvitt.

Selv om verden blir mer og mer fargerik, både på skjermer og i utskrifter, skrives det hver dag ut millioner av papirark i sort-hvitt. Dokumenter, rapporter, utkast osv. fungerer ofte bedre uten farge, og det er samtidig billigere å skrive ut i sort-hvitt.

Brother sin nye 5000-serie sort-hvitt laserskrivere er tilpasset dette markedet. De syv forskjellige modellene, fem skrivere og to multifunksjonsmaskiner, er spesielt målrettet mot små og mellomstore bedrifter. I større organisasjoner vil skrivere typisk være brukt av grupper og avdelinger.

Skriverne i 5000-serien leverer raske utskrifter i sort-hvitt, på opptil 40 sider per minutt, og tilbyr samtidig markedets mest avanserte funksjoner til internett, sky-tjenester, nettbrett og smarttelefoner.

Med skyen i bakhånd
Med de nye laserskriverne leverer Brother beviset på at lagring i nettskyen, og det å samarbeide via nettet og sosiale medier, ikke lenger kun er forbeholdt personlige filer og bilder.

Mange bedrifter har begynt å ta i bruk online tjenester, hvor ansatte og kunder kan hente og lagre viktige dokumenter via deres PC’er, nettbrett og mobiler.

Brother sin 5000-serie av skrivere er utstyrt med Web Connect, som er markedets mest fleksible metode for online kommunikasjon.

Web Connect fungerer sammen med flere populære sky-tjenester enn noen annen, og man kan skanne, kopiere til eller skrive ut direkte fra nettskyen.

Man kan også be Web Connect kjøre en optisk tegngjenkjennelse på et dokument, før den leveres til sluttmottaker. På den måte kan man lage søkbare PDF-filer eller redigerbare Word-, Excel- og PowerPoint-dokumenter fra skannede papirdokumenter.

Skriverne dekker de fleste behov
Den nye 5000-serien er Brother sine hittil mest intelligente og smarte sort-hvitt laserskrivere. Med funksjoner og detaljer man ikke kan finne andre steder.

Alle de syv nye modellene er utstyrt med Apple AirPrint og Google Cloud Print 2.0. De er sertifiserte til trådløs utskrift via Mopria-standarden. Og de fungerer perfekt sammen med Brother sin kostnadsfrie iPrint&Scan-app til smarttelefoner og nettbrett.

Alle syv har også et meget lavt strømforbruk og lave driftskostnader. Forskjellen mellom de enkelte maskinene ligger i mulighetene for utvidelse og i antall nettverk (trådløse og kablede), de kan forbindes til.

Multifunksjonsmaskinen DCP-L5500DN kan skrive ut, kopiere og skanne, mens MFC-L5700DN også kan fakse.

*Prisen er ekskl. mva. Inklusiv mva. starter prisene på kr. 2475,-

Priser og levering

Brother sin nye familie av raske sort-hvitt laserskrivere med Web Connect er ute i butikkene fra mai. Prisene på de syv modellene er:

HL-L5000D 1 980 kr. ekskl. moms (2 475 kr. inkl. moms).

HL-L5100DN 2 620 kr. ekskl. moms (3 275 kr. inkl. moms).

HL-L5100DNT 3 580 kr. ekskl. moms (4 475 kr. inkl. moms).

HL-L5200DW 2 960 kr. ekskl. moms (3 700 kr. inkl. moms).

HL-L5200DWT 3 980 kr. ekskl. moms (4 975 kr. inkl. moms).

DCP-L5500DN 3 560 kr. ekskl. moms (4 450 kr. inkl. moms).

MFC-L5700DN 4 420 kr. ekskl. moms (5 525 kr. inkl. moms)

Mer informasjon
Kontakt Country Manager Geir Langedrag, Brother Norge, filial til Brother Nordic A/S
E-post geir.langedrag@brother.no

Forslag til bildetekster

(Foto 1)

Brother HL-L5100DN er en kompakt og rask svart-hvitt laserskriver til mindre bedrifter eller avdelinger og grupper i større organisasjoner. HL-L5100DN passer med USB og kabelbaserte nettverk. Den kan skrive ut opptil 40 sider per minutt.

(Foto 2)

Brother MFC-L5700DN er en kompakt multifunksjonsskriver som kan både skrive ut, fakse, skanne og kopiere.

((Alle fotografier er til fri anvendelse for redaksjonen))

• Data, telekom, IT

• alt i ett skrivere
  • multifunksjon