Gratulerer med to-års dagen; K1 og alle dere som vokser i og med huset!

Gratulerer med to-års dagen; K1 og alle dere som vokser i og med huset!

Det er nå to år siden Aktivitetshuset K1 på Tøyen ble åpnet som en felles møteplass for hele Bydel Gamle Oslos befolkning. K1 huser i dag ca. 150 ulike aktører og tar imot 7000 besøkende i uka. Med mottoet «Vi er større enn Jeg» er K1 opptatt av samarbeid, samskapning og flerbruk mellom alle husets brukere.

Ungdomsklubb, Central Park café, Tøyen Unlimited, Friviligsentrals utlånsbod, Frisklivsentralen, er blant noen av de som holder til i K1. Varierende aktiviteter på huset muliggjør både fysisk- og kreativ utfoldelse og inkluderer alt fra leksehjelp, språktilbud, dansegrupper og samtalegrupper, til åpne store arrangementer, ungdomsklubb og utlånsordning av diverse utstyr. Tilbudene er en god kombinasjon av bydelstjenester og prosjekter, organisasjoner, lag, foreninger, frivillige og nabolagsinitiativer.

«Dørene er åpne for alle! Vi har vært opptatt av at alle som kommer til oss både får låne noen kvadratmeter til bruk, samt kompetanse, nettverk og bistand. Vi arbeider side om side for å gjøre hverdager bedre for naboene våre og hverandre. Her skapes det mange flotte solskinnshistorier hver dag,» sier Tonje Bjørvig Jørgensen, prosjekt- og driftsleder.

K1 ligger i Kolstadgata 1, i nærheten av Tøyen torg og t-bane stasjonen. Huset har 2400 kvm. med både aktivitetsrom, møterom og et stort område kalt «Parken».Huset ble etablert av Områdetløft og Bydel Gamle Oslo i mars 2017 for å romme inkluderende aktiviteter for befolkningen i Gamle Oslo, spesielt barn og unge.

Les mer om K1 på deres nettside