Powerhouse Brattørkaia er sertifisert til Outstanding-nivå i BREEAM-NOR. Nå leter vi etter deg som vil lede utviklingen av BREEAM-NOR videre.

Vil du lede arbeidet med å gjøre BREEAM-NOR enda bedre?

Nå har du sjansen til å bidra til det grønne skiftet i bygg- og eiendomssektoren. Som fagansvarlig for BREEAM-NOR og prosjektleder for BREEAM-NOR 2021 i Grønn Byggallianse, får du en unik mulighet til å lede utviklingen av Norges største miljøsertifisering for bygg.

BREEAM har fått godt fotfeste i Norge og er landets mest brukte miljøsertifisering for bygg. Bygg- og eiendomssektoren er i gang med det grønne skiftet, godt hjulpet av BREEAM-NOR-manualen som et oppslagsverk for hva som er et bærekraftig bygg.

Utviklingen går raskt og BREEAM må kontinuerlig forbedres for å definere de mest bærekraftige byggene for fremtiden. Som fagansvarlig for BREEAM-NOR i Grønn Byggallianse vil du ha ansvaret for dette arbeidet. Vi ser etter deg som kjenner BREEAM-NOR-manualen godt og som vil jobbe for at BREEAM skal fortsette å være en god og pålitelig sertifiseringsstandard for bygg.

I 2021 skal BREEAM-NOR-manualen komme i ny versjon. Som fagansvarlig vil du lede denne utviklingsprosessen. Her bidrar alle deler av næringen i et spleiselag for bærekraftige bygg. Du vil samarbeide med de fremste ekspertene i næringen om å få inn de beste løsningene i den norske versjonen av BREEAM. I tillegg skal fagansvarlig følge med i utviklingen og holde manualen kontinuerlig oppdatert. Det er fagansvarlig som fører manualen i pennen. Du må derfor ha et øye for detaljer.

Du vil bli en del av det dyktige BREEAM-teamet i Grønn Byggallianse og rapporterer til leder for BREEAM.

Arbeidsoppgaver:

Videreutvikle og tydeliggjøre teknisk innhold i BREEAM-NOR, inkludert å:

• oppdatere og vedlikeholde manualen
  • oppdatere og vedlikeholde kalkulatorer og verktøy
  • være en sparringspartner for teknisk helpdesk i tekniske spørsmål
  • vurdere behovet for, og utarbeide veiledning til manualen, slik som FAQ-er, altså ofte stilte spørsmål, som legges ut på nettsidene våre

Lede arbeidet med den nye BREEAM-NOR 2021-manualen, herunder:

• operative oppgaver, som å analysere og kartlegge interessenters synspunkter, ta frem underlagsdokumenter, koordinere og lede arbeidet i ulike arbeidsgrupper og sammenstille den ferdige manualen for godkjenning hos BRE
  • administrativ prosjektledelse, som kontakt mot BRE og Strategisk rådgivningsgruppe og planlegge og styre fremdriften i arbeidet

Som medlem av BREEAM-teamet vil du i tillegg bidra inn i teamets øvrige arbeid og du vil kunne få andre arbeidsoppgaver i Grønn Byggallianse etter behov og kapasitet, som å holde foredrag, veilede brukere og ha medlemskontakt.

Erfaring og egenskaper vi ser etter:

• god kjennskap til BREEAM-NOR-manualen
  • god kjennskap til bærekraft i byggenæringen
  • erfaring fra BREEAM-NOR-prosjekt
  • utdanning innen byggrelaterte og/eller miljørelaterte områder
  • strukturert og systematisk
  • grundige og med gode analytiske evner
  • god formuleringsevne på norsk og engelsk
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

Vi tilbyr:

• fast heltidsstilling i et sterkt faglig og godt sosialt miljø
  • fri i romjul og påske, i tillegg til ordinære feriedager
  • fleksibel arbeidstid med kjernetid 9-15
  • gode forsikringsordninger
  • konkurransedyktig lønn

Søknad med CV kan sendes sertifisering@byggalliansen.no snarest.

For spørsmål angående stillingen, ta kontakt med leder for BREEAM, Viel Sørensen: viel.sorensen@byggalliansen.no. Tlf. 95 27 63 60.

Om Grønn Byggallianse

Grønn Byggallianse jobber for å utvikle norsk bygg- og eiendomssektor, slik at hensyn til miljø og bærekraft skal bli det selvfølgelige valget.

Vi er en non-profit medlemsforening for virksomheter fra hele bygg- og eiendomssektoren. Våre aktiviteter er tilknyttet nybygg, rehabilitering, forvaltning og drift av bygg, områdeutvikling og anleggsprosjekter i by- og områdeutvikling. Vi drifter og forvalter miljøsertifiseringer, primært BREEAM-NOR.

Les mer i vår strategi og handlingsplan.