Pressemelding -

Mobivia Groupe kjøper nettbutikken felg og dekk spesialist Byttdekk.com fra Verdane V

[Stockholm, Sverige og Lesquin, Frankrike, 9 Juli 2014.] Fransk kjøretøy servicegruppe Mobivia Groupe har kjøpt Nordic online felg og dekkspesialist Byttdekk.com  fra investeringsfondet  Verdane Capital V (Verdane V). Under Verdane V eierskap, har ByttDekk.com sine inntekter vokst til det femdoblete.

Byttdekk.com ble grunnlagt i Sverige i 2002 og er i dag Nordens største online dekk og felg selskapet, som tilbyr forbrukerne produkter fra de største produsentene som Nokian, Michelin, Pirelli og Goodyear.

"Vi har tjent enormt fra Verdane Capital Advisors 'kompetanse innen e-handel, noe som har hjulpet oss med å akselere Byttdekk`s utvikling," sier Torkel Hallander, administrerende direktør i Byttdekk. "Vi har økt omsetningen kraftig og vokst til Nordens største online dekk og felg selskap. Nå som vi tar fatt på en ny etappe av vår reise med Mobivia Groupe, vil vi fortsette å gi god service til våre nordiske kunder. "

"Ved å investere i Byttdekk.com, tar vi sikte på å bygge opp vår kompetanse, øke vår andel av e-handel markedet i Europa og forbedre synergier mellom gruppens ulike varemerker. Byttdekk.com har sterke midler som utfyller våre egne, "sier Olivier Melis, medlem av eksekutivkomiteen i Mobivia Groupe og med ansvar for utvikling.

Verdane V ble eier av Byttdekk i 2006. Under Verdane V eierskap, har Byttdekk utvidet fra en ren svensk virksomheten til Finland, Danmark og Norge. I samme periode har antall ansatte vokst fra 8-25 og inntektene har vokst til det nesten femdoblet.

"Byttdekk har, i likhet med andre e-handelsselskaper som Verdane fondene har støttet, revolusjonert sin bransje og satte fart i overgangen fra offline til online. Selskapet har tatt en ledende posisjon i det nordiske markedet med fokus på verdiøkende tjenester, rimelige priser, rask levering og god lokal kundeservice, "sier Pål Malmros, partner i Verdane Capital Advisors. "Med Mobivia Groupe sin støtte, er vi sikre på at Byttdekk sin sterke utviklingen vil fortsette".

"Med en bransje aktør som Mobivia Groupe som partner, vil de fremtidige muligheter for profitt og vekst være svært gode," avslutter Torkel Hallander, administrerende direktør og partner i Byttdekk.

For mer  informasjon, vennligst kontakt:Torkel Hallander, CEO, BytHjul.com

E-post; thr@bythjul.com

Tlf: +46 (0)730 78 88 88

Om Byttdekk

Byttdekk.com ble grunnlagt i 2002 og er i dag Nordens største online dekk og felg selskap. Byttdekk.com har de nyeste produktene fra de største produsentene som Nokian, Michelin, Pirelli, Goodyear, Continental, SVF, Ace, Enzo, Dotz og mange flere. Assistert fra de største sertifiserte dekkverksteder i Norges største byer, kan Byttdekk.com garantere et høyt servicenivå. Byttdekk.com har over 25 ansatte og en årlig omsetning på ca. 200 MSEK. Selskapets hovedkontor er lokalisert i Stockholm og selskapet har en tilstedeværelse i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Byttdekk.com ble belønnet med en plass på Dagens Næringslivs eksklusive Gasselleliste for sin økonomiske utvikling og gode drift. Byttdekk.com er også den eneste norske dekkforhandler på nett som er godkjent av Trygg E-Handel.

Om Mobivia Groupe

Mobivia Groupe har mer enn 10.000 ansatte i seks bedrifter og 13 selskaper forent av en felles visjon: å gjøre individer bærekraftig mobil. Mobivia Groupe er ledende i Europa innen merkeuavhengig vedlikehold av kjøretøy og utstyr med Norauto, Auto 5, Midas, Carter-Cash, Synchro Diffusion og Oxyo-pneus.fr. Gjennom sitt utviklingsfond, Via-ID,  utvikler Mobivia Groupe også nye aktiviteter for å gi et bidrag til mer ansvarlig, og mer bærekraftig mobilitet (deling av kjøretøy, miljøvennlig mobilitet, tilkoblet kjøretøy). For informasjon om Mobivia Groupe, besøk www.mobiviagroupe.com

Om Verdane og Verdane Capital Advisors

Verdane Capital Advisors er det nordiske markedets største og mest suksessfulle uavhengige leder av sekundære direkte midler. Verdane fondene har € 700m i kommittert kapital og er fokusert på å kjøpe nordiske porteføljer av direkte investeringer i attraktive sektorer som energi, IKT og generell industri. Midlene vil også vurdere investeringer direkte i utvalgte vekst-fase selskaper. Siden 2003, har de midler som forvaltes av Verdane Capital Advisors kjøpt 22 porteføljer med eierandel i over 250 selskaper. Verdane har investert i selskaper som Mathem, BytHjul, Resman og Wireless Maingate. Tidligere eierandel inkluderer Coding Technologies, Chipcon, DIBS, Nacre, ResLink, Reslab og Tradedoubler. For mer informasjon, vennligst besøk www.verdanecapital.com

_______________________________________

Byttdekk.com eies av Bytt Dekk Norge A/S som er et heleid datterselskap av Bythjul Norden AB som selger sommerdekk, vinterdekk og felger i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Hele konsernet selger over 150 000 dekk og felger pr år og har 125 000 kunder. Byttdekk.com er ledende på salg av dekk i Norge og ble i 2011 og 2012 belønnet med en plass på Dagens Næringslivs eksklusive Gasselleliste for sin gode økonomiske utvikling og gode drift. Byttdekk.com er også eneste norske dekkforhandler på nett som er godkjent av Trygg E-handel. Byttdekk.com satser på kvalitetsdekk og har slagordet ”Dekk for norske forhold!”.

Byttdekk.com - markedsledende nettbutikk for dekk og felger

Byttdekk.com eies av Bytt Dekk Norge A/S som er et heleid datterselskap av Bythjul Norden AB som selger sommerdekk, vinterdekk og felger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og Storbritannia . Hele konsernet selger over 150 000 dekk og felger pr år og har 125 000 kunder. Byttdekk.com er ledende på salg av dekk i Norge og ble i 2011 og 2012 belønnet med en plass på Dagens Næringslivs eksklusive Gasselleliste for sin gode økonomiske utvikling og gode drift. Byttdekk.com er også eneste norske dekkforhandler på nett som er godkjent av Trygg E-handel. Byttdekk.com satser på kvalitetsdekk og har slagordet ”Dekk for norske forhold!”.

Byttdekk
Postboks: 6906 St Olavs Plass