Hjertevennlig omega-3 fra Raudåte

Hjertevennlig omega-3 fra Raudåte

Omega-3 er essensielle flerumettede fettsyrer som er viktige for kroppen, da den ikke klarer å produsere disse fettsyrene selv i tilstrekkelig grad. Derfor er det nødvendig å få disse i seg via mat med omega-3. I kostholdet vårt er feit fisk som sild, makrell og laks de viktigste kildene til omega-3 fettsyrer.

Et godt hjerte for hele livet

Vi er alle forskjellige, ulike forventninger og stiller ulike krav til oss selv og samfunnet som vi er en del av. Felles er kanskje at vi alle ønsker oss en god helse slik at vi har mulighet for å realisere mest mulig av våre drømmer, og skape et godt liv for oss selv og våre nærmeste.

Et grunnleggende tiltak handler da i så måte om å ta vare på helsen og kanskje spesielt hjertet. Ved et jevnt inntak av omega-3 vil man oppnå de positive effektene som de essensielle fettsyrene gir. Calanus® Oil inneholder EPA og DHA som bidrar til en god hjertehelse.

Gjennom hele året

Kroppen vår har ikke et lager av omega-3 som vi kan tære på, og den kan heller ikke produsere nok selv. Derfor er vi ansvarlige for å gi kroppen vår en jevn tilførsel av de sunne fettsyrene året rundt. Får man det ikke via kosten, kan man ta det som kosttilskudd produsert av de aller beste råstoffer.

Calanus Oil er tilsatt vitamin D som blant annet er bra for immunforsvaret. Derfor bringer Calanus Oil med seg noe ekstra utover sunne omega-3 fettsyrer.

Raudåta – Norges nye kilde til omega-3 fettsyrer

Calanus® Oil utvinnes fra det marine krepsdyret raudåte, vår største høstbare og fornybare marine ressurs. Raudåte høstes i kyst- og havområder utenfor Nord-Norge, med skånsom og miljøvennlig teknologi. Calanus® Oil er Norges nye kilde til omega-3 fettsyrer, høstet på en bærekraftig måte.

Abonnement sikrer deg de essensielle omega-3 fettsyrene hver dag

Opplever du at du glemmer å kjøpe inn ny omega-3 i butikken når du er fri? Velger du et abonnement på Calanus® Oil så får du tilsendt nye esker jevnlig i tråd med ditt behov slik at du unngår å bli fri. En fin ordning for å sikrere din daglige dose omega-3 året rundt.

Omega-3 fettsyrene DHA og EPA bidrar til hjertets normale funksjon. Den gunstige virkningen oppnås ved et daglig inntak av 250 mg EPA og DHA. Vitamin D bidrar til immunsystemets normale funksjon og normal muskelfunksjon.