Aldri før har så mange brukt Calanus® Oil

Aldri før har så mange brukt Calanus® Oil

Må bemanne opp og bygge ny fabrikk for å møte etterspørselen

Den store etterspørselen gleder Henrik Rødsand, daglig leder i Calanus Helse AS.

– Vi har måttet øke bemanningen for å møte trykket av abonnenter som jevnlig får sine forsendelser med Calanus® Oil, forteller Rødsand.

Vi har alltid vært klar over at oljen fra hoppekrepsen raudåte er et godt alternativ til andre omega-3 produkter på markedet. At nordmenn skulle trykke oljen til hjertet og anbefaler kosttilskuddet videre til venner og bekjente er vi ikke overrasket over, fortsetter han.

Morselskapet Calanus AS fremstiller produktet. De merker også stor interesse og økt etterspørsel internasjonalt, og er glade for at den nye fabrikken snart er klar.

– Frem til nå har oljen vært produsert i leide lokaler i Tromsø, men for å møte den økte etterspørselen nasjonalt og internasjonalt bygger Calanus AS nå ny fabrikk i Vesterålen, forteller Snorre Angell, driftsdirektør i Calanus AS.

Calanus® Oil er en ny omega-3 fra det lille krepsdyret raudåte. Raudåta er vår største fornybare ressurs som høstes fra det kalde Norskehavet. Calanus® Oil er så naturlig ren at den ikke trenger å renses. Dette medfører at ingen bestanddeler i oljen går tapt på vei fra det kalde arktiske havet utenfor Nord-Norge til deg som kunde.

Jeg er opptatt av et liv i balanse. Jeg har brukt Calanus® Oil siden høsten 2019 og er veldig fornøyd med både produktet og den effekten det gir meg. – Camilla Fuglesang Eide, yogalærer

Norges nye omega-3

Calanus® Oil inneholder essensielle omega-3 fettsyrer, vitamin D, astaxanthin og steroler.

Omega-3 fettsyrene DHA og EPA bidrar til hjertets normale funksjon. Den gunstige virkningen oppnås ved et daglig inntak av 250 mg EPA og DHA. Vitamin D bidrar til immunsystemets normale funksjon og normal muskelfunksjo