"DET BESTE BLIR ENDA BEDRE!" - nå kommer den nye generasjonen luftfilter

Pressemelding -

Camfil introduserer Hi-Flo Neste Generasjon luftfilter for filterklassene ePM1 60 % og ePM10 60 % - gir forbedret energiytelse og karbonavtrykk

Camfil, ledende produsent av renluftsløsninger, lanserte torsdag 20. oktober – under VVS-Dagene - sin nyeste oppgradering av Hi-Flo posefilter. Den nye oppgraderingen er designet med tanke på kunder som står overfor dramatiske økninger i energikostnader, i tillegg til samfunnsmessige krav til alle selskaper om å ha bærekraft i fokus.

Hva er Hi-Flo posefilter?

I over 50 år har Hi-Flo posefilter vært en kjent merkevare som har vært benyttet i en rekke bygninger - fra farmasøytisk produksjon, sykehus, og kontorbygg – til kommersielle bygninger, arenaer og skoler, for å nevne noen. Filteret er designet for å beskytte mennesker, miljø og prosesser. Hi-Flo posefilter kjennetegnes ved sine energibesparende egenskaper, kombinert med stabil og pålitelig ytelse. Den nye Hi-Flo-oppgraderingen er designet for å både ivareta denne tradisjonen, men også gi ekstra kundefordeler:

Det beste blir enda bedre: Hi-Flo-serien har lenge vært kjent i bransjen som det ledende posefilter i glassfiber. Ved å hele tiden lete etter muligheter for å finjustere og forbedre produktet kan Camfil nå fortsette å styrke Hi-Flos markedsledende posisjon og drive frem vår ambisjon - å gi ren luft overalt

Energisparing: Med denne produktoppgraderingen vil nåværende Hi-Flo-brukere kunne redusere energiforbruket med over 105 millioner kWh per år i Europa uten å forandre på noe. Ved å konvertere ikke Hi-Flo-brukere eller velge en filtreringsklasse med høyere ytelse, kan dette tallet bli mer enn dobbelt så stort

Forbedre våre produkters karbonavtrykk: Ethvert produkt som benyttes inne i en bygning har et karbonavtrykk. Ved å redusere energiforbruket vil Hi-Flo kunne forbedre sitt karbonavtrykk med over 25620 tonn CO2-utslipp

Kutte sluttbrukerens energikostnader: Reduksjonen i energiforbruket vil føre til besparelser for våre kunder. Denne oppgraderingen vil spare energi som kan utgjøre over 31 millioner euro

Måling av miljøpåvirkningen: Produktytelsen er bevist og sertifisert som vanlig, men nå kommer Hi-Flo-serien også med en miljøvaredeklarasjon (EPD). Dette gir våre kunder kunnskap om miljøpåvirkningen av våre Hi-Flo-produkter.

Evelina Zettervall (Director of Product Management, Camfil EMEA) uttaler: "Vår serie Hi-Flo posefilter har alltid vært ledende når det gjelder ytelse og kundefordeler. Denne oppgraderingen er en del av en kontinuerlig utvikling av vårt produktsortiment som vil gi energieffektive og bærekraftige renluftsløsninger.

For å lære mer om Hi-Flo-serien og denne oppgraderingen, besøk vår hjemmeside eller kontakt din lokale representant.

CAMFIL er verdens største og ledende produsent av filter og renluftsløsninger.

Det er en god sjanse for at du akkurat i dette øyeblikk puster inn ren luft som har passert gjennom et filter som er produsert av oss. Våre produkter finnes overalt, fra kontorer til renrom for sensitiv elektronikkproduksjon, gruver, fabrikker, sykehus og kjernekraftverk. Camfil er et globalt selskap med salgskontorer i 35 land, 31 produksjonsanlegg, 6 FoU-senter, 5.200 ansatte -og vokser fortsatt. Vi er stolte av å kunne hjelpe kunder i mange ulike industrier og virksomheter over hele verden. Se hvordan Camfil kan hjelpe deg til å beskytte mennesker , miljø og prosesser mor skadelig forurensning inne og ute - på www.camfil.no

Tone E. Kleven

Pressekontakt Communications Manager +47 90926447

Som en ledende produsent av førsteklasses renluftsløsninger tilbyr vi kommersielle og industrielle luftfiltreringsløsninger som bedrer produktiviteten og beskytter utstyr, minimerer energiforbruket og forbedrer menneskers helse og miljø.

Camfil Norge
Sven Oftedals vei 10