Fartsfylt da Canon lanserte sin nye imagePRESS-serie

Fartsfylt da Canon lanserte sin nye imagePRESS-serie

Det var obligatorisk med helhjelm og kjøredress da Canon lanserte sin nyeste imagePRESS-serie denne uka. Nye fartsrekorder for digitaltrykk i Light Production-klassen ble akkompagnert av heftig gokart-kjøring og Pål Anders Ullevålseters egne beretninger fra motorsykkelsetet.

Full fart i tre disipliner
Når man først har fått leve seg inn i Pål Anders Ullevålseters opplevelser på motorsykkelsetet gjennom Afrikas ørken, deretter gjennomført mer enn 30 fartsfylte runder på gokartbanen hos Harald Huysman karting, og så får oppleve Canons nye flaggskip for digitaltrykk, er det helt greit å ta det med ro resten av kvelden. Slik hadde nok de fleste av de inviterte bransjefolkene det, etter Canons Norgeslansering av den nye imagePRESS C910-serien. ”Fartsfylt” er antagelig det eneste begrepet som kan være dekkende, men så handler det også om en digitaltrykkserie som løfter hastighet til et nytt nivå innenfor det vi gjerne kaller Light Production.

På to hjul gjennom ørkenen
Pål Anders Ullevålseter trakk linjene fra oppveksten i Nordmarka til erfaringene og resultatene som Enduro-kjører med 10 fullførte Rally Dakar og fire førsteplasser i Africa Race. Han høstet neppe misunnelse for sine beretninger om kravebeinsbrudd og 20-timersøkter på sykkelsetet i glovarme Sahara, men levnet ingen tvil om at det meste er mulig for den som er villig til å arbeide hardt nok. Skal vi som grafiske bransjefolk lære noe av Ullevålseters innholdsrike liv, må det være at utholdenhet belønnes til slutt, og at verdien av et godt serviceapparat aldri kan settes høyt nok.

Bannere opp til 130 cm
Tosidig trykk på bannere med lengde helt opp til 130 cm er kun én av mange muligheter som vil bli satt stor pris på av bedriftene som investerer i imagePRESS C910-serien. Den erstatter den anerkjente C850-serien, og kan blant annet skilte med høyere hastighet, ytterligere forbedret trykkvalitet og 190 linjers raster. Forventningene er også store til Canons nyutviklede bro mellom egen teknologi og tredjeparts ferdiggjøringsløsninger.

Nye forretningsmuligheter
Produktsjef Bjørn Frantsen i Canon tror produksjon av bannere, eller brosjyrer falset fra ”lange” trykkark, kan være et av mange områder for nye inntektsmuligheter. Han understreket at Canon har en målsetting som går utover å levere ledende trykkteknologi og servicetjenester. – Vi ønsker å være en partner for kundene våre, og bidra til at de finner nye og lønnsomme markedsområder, der papir kan være den beste og mest slagkraftige informasjonsbæreren. Bærebjelkene i den nye serien er hastighet, pålitelighet, produktivitet og bærekraft, og dette er teknologi som er tilgjengelig for norske kunder med en gang, sa han.