Jon Ingar Mæland og Ivar Krågeland fra Canon leverer også velsmakende kaker ved de rette anledninger.

Gunnarshaug går for imagePRESS - igjen

Gunnarshaug Trykkeri satser for tiden på flere fronter, både innen tradisjonell arktrykk og digitaltrykk. I den forbindelse ble en ny imagePRESS C10000 VP installert i lokalene på Åsen i Stavanger før jul.

I en by og region som har fått smake på oljenedturen, satser Morten Gunnarshaug friskt med nye investeringer og nye allianser. I partnerskap med HBO i Haugesund og Ålgård Offset er det også investert over 25 millioner i nye trykkmaskiner på Ålgård.

I lokalene på Åsen i Stavanger rendyrkes imidlertid digitaltrykk, og her har Gunnarshaug valgt å satse videre med Canon som samarbeidspartner, men nå med en imagePRESS C10000 VP.

- Vår forrige maskin, imagePRESS 6011 VP, har gjort en god jobb i flere år, men vi ser at en oppgradering vil gi oss en del nye muligheter og konkurransefortrinn, blant annet økt oppetid og kontinuerlig fargekontroll. Muligheten til å trykke på strukturerte materialer åpner også for ny spennende muligheter, sier Gunnarshaug.

Produksjonsleder Jørn Stokkedal har hatt imagePRESS som en god «kollega» de siste årene, og er selvsagt fornøyd med å kunne løfte kvalitet og service enda et par hakk.

- Det er veldig fint med en økning av oppløsningen fra 1200 x 1200 til 2400 x 2400 dpi og andre forbedringer, men kort fortalt gir den nye maskinen oss økt produktivitet, og enda jevnere kvalitet.Det er alltid velkomment for både bedriften og kundene våre. For oss som opererer maskinen er det veldig greit med funksjoner som inline stacker og 3-snitter. Dette forenkler og sparer oss for tid i ferdiggjøringen.

Daglig leder for Canon Business Center i Stavanger, Jon-Ingar Mæland, er svært fornøyd med videreføringen av samarbeidet med Gunnarshaug og den nye trykkerikonstellasjonen i Stavanger-regionen.

- Vi er ydmyke og takknemlige for den tilliten vi har fått ved inngåelse av denne avtalen. Som klar markedsleder av digitaltrykkløsninger i Norge, bekrefter denne avtalen at vi har den teknologien som markedet etterspør. Dette i tillegg til arbeidsflytløsninger og et serviceapparat i toppklasse gjør oss til en komplett leverandør.

- På vegne av Canon Norge gratulerer vi Gunnarshaug med den nye løsningen og ser frem til et videre samarbeid med en av Norges mest spennende og innovative grafiske selskaper, avslutter Mæland.