imagePROGRAF PRO-series

Ønsk problemfri storformatutskrift velkommen

Med den nye imagePROGRAF PRO-serien kan fotografer og profesjonelle trykkleverandører skrive ut storformat av høy kvalitet enklere enn noensinne. Produser effektfulle plakater eller flotte kunstmotiver med kantløs utskrift som verken trenger beskjæring eller innramming. Nå kan du gjøre ideene dine om til utskrift – og inntekt – raskere og med minimal manuell betjening. Med fem nye modeller finnes det en imagePROGRAF PRO for alle. Samtlige modeller er dessuten utstyrt med nye nivåer av automatisk mediehåndtering og flere smarte arbeidsflytfunksjoner enn noen gang.

Bjørn Frantsen, produktsjef for LFP i Canon Norge sier: «Tusener av virksomheter i Europa bruker imagePROGRAF PRO-serien og vårt signaturblekk LUCIA PRO til grafisk-, kunst- og fotoutskrift i storformat. Nå lanseres fem nye modeller som leverer kontinuerlig høy utskriftskvalitet, og er utstyrt med teknologi som sikrer effektiv utskrift, slik at du kan skrive ut smartere, raskere og med mindre svinn.»

AUTOMATIKK + NØYAKTIG MEDIEHÅNDTERING = ØKT PRODUKTIVITET

Jo mindre tid du bruker på å forberede en utskriftsjobb, jo bedre. Du tjener ikke penger ved å bruke tid på å få satt i papirrullen helt perfekt, prøve å finne ut om det er nok papir igjen i skriveren, eller om papiret i det hele tatt er egnet til jobben du forbereder. Så vi har gjort det enkelt for deg. Du plasserer ganske enkelt rullen i materen og så lastes den inn automatisk mens den nye automatiske mediehåndteringen registrerer papirtypen og papirformatet. På den måten kan du bruke tiden på mer inntektsbringende oppgaver. Du kan til og med endre mediet på den andre rullenheten og sende en ny jobb til den, samtidig som det skrives ut på den første rullen. Skriveren husker hvor ofte du bruker mediet og hvilke jobber du bruker det til, slik at medieregistreringen blir mer nøyaktig for hver utskrift. Siden du nesten ikke trenger å berøre rullen, er det heller ingen fare for at et tilfeldig fingeravtrykk på mediet ødelegger utskriftsjobben.

Du har sikkert opplevd hvor irriterende det er når skriveren går tom for papir midt i en utskriftsjobb. Det er sløsing med tid, papir og blekk. Vi har sørget for at det ikke skjer igjen. Kontrollpanelet viser hvor mye papir som er igjen, og om det er nok til å skrive ut den aktuelle jobben. To sensorer, én på rullenheten og én nær utskriftsområdet, måler hvor mye utskriftsmedier som er blitt matet inn i skriveren. Vi gir deg et nøyaktig estimat, slik at du kan være sikker på at jobben er ferdig når du kommer tilbake til skriveren. Vi har også lagt til taster i displayet for de vanligste operasjonene, som innlegging, mating og kutting. Dette gjør det enda enklere og raskere å betjene skriveren.

Frantsen sier videre: «Utskrift handler om å få ideer ned på papiret. Jo raskere og enklere, jo bedre. Vi har snakket mye med våre storformatkunder om hva som sinker prosessen og hva som frustrerer dem. Komplisert mediehåndtering topper listen. Under utviklingen av de nye imagePROGRAF PRO-skriverne ble det derfor lagt vekt på å effektivisere prosessen, noe som igjen øker lønnsomheten og styrker bunnlinjen. Dette innebærer en betydelig forbedring – særlig for PRO-4100S og PRO-6100S som er utviklet spesielt med tanke på produksjonsutskrift i trykkerivirksomheter.»

SØRG FOR AT ALT ER RIKTIG FØR DU SKRIVER UT

Det er mye som skal på plass før du trykker på Skriv ut-knappen. Mye av det er kreativt, som å få utskriftsbildet nøyaktig slik du vil ha det. Noe er mer praktisk, som å plassere bildene for mest mulig økonomisk utnyttelse av utskriftsmediet. Til disse og andre oppgaver har imagePROGRAF PRO-serien en ny og forbedret versjon av Canons Professional Print & Layout-program.

Automatisk nesting sørger for best mulig utnyttelse av utskriftsmediet. Du bare drar og slipper bildene, så finner programmet ut hvor de bør plasseres. Med mønsterutskrift kan du si farvel til tidkrevende prøving og feiling i forbindelse med fargekompensasjon. I stedet kan du skrive ut flere miniatyrbilder for å sjekke klarhet, kontrast og andre variabler. Siden du venter med å skrive ut til alt er slik du vil ha det, unngår du svinn.

Frantsen sier: «Vi tenker som følger: papir og blekk koster penger, så vent med å skrive ut til du er sikker på at det som kommer ut av skriveren, stemmer overens med det som vises på skjermen. Professional Print & Layout er et smart verktøy som sørger for at du får perfekte utskrifter ved første forsøk.»

KANTLØSE UTSKRIFTER

Det er ingen tvil om at kantløs utskrift er effektfullt. Det er imidlertid ikke alltid like enkelt og etterbehandlingen kan være tidkrevende. Men ikke med den nye imagePROGRAF PRO-serien. Du kan skrive ut kantløse utskrifter i ulike formater takket være en avansert sensor som registrerer kantene og automatisk justerer margene for sylskarp presisjon – og du kan velge fritt format eller tresidig kantløs.

Bjørn Frantsen

Product Marketing Manager Professional Print