Nyhet -

Capgemini er posisjonert som «Leader» av IDC MarketSpace i Worldwide Oil and Gas Professional Services 2016 Vendor Assessment Report

IDC MarketSpace har nylig kartlagt 13 tjenesteleverandører inn mot olje- og gassektoren, basert på leveranseevne, bransjespesifikke løsninger for olje og gass og geografisk tilstedeværelse. I følge rapporten er Capgemini en av de etablerte leverandørene av konsulenttjenester, teknologi, og outsourcing tjenester, som tilbyr både prosjekt og Managed Services til olje- og gassektoren. Rapporten fremhever Capgeminis evne til å gjennomføre vellykkede prosjekter gjennom langsiktige relasjoner med sine kunder.

Kevin Prouty, VP Research hos IDC Energy Insights sier i en kommentar: «Capgeminis satsing på bransjeløsninger og digital transformasjon hjelper kundene med å strømlinjeforme sine virksomheter og kutte kostnader».

Brad Little, Corporate Vice President, Energy & Utility Industry Leader i Capgemini, sier:
"Vi er veldig stolt over å bli rangert som en leder i IDC Markets rapport. Capgemini har alltid vært opptatt av å tilby innovative, bransjespesifikke løsninger og tjenester tilpasset virksomhetens behov for våre oppstrøms, midtstrøms, LNG, energitjenester og nedstrømskunder. De siste ti årene har vi gjort betydelige investeringer i våre bransjeløsninger og IP, og er derfor svært glad for å bli anerkjent som en viktig leverandør til olje- og gassindustrien. Vi mener Capgemini er unikt posisjonert for å hjelpe våre kunder å navigere gjennom markedskonjunkturer, med fokus på effektive operasjoner, og bedre utnyttelse av virksomhetenes aktiva på en sikker og trygg måte. "

I over 30 år har Capgemini vært en ledende leverandør av løsninger til olje & gassektoren og en langsiktig partner for flere av verdens største olje & gassvirksomheter. Capgemini leverer integrasjon og bransjeløsninger for oppstrøms, midtstrøms, nedstrøm og energiservice og løser bransjespesifikke utfordringer ved hjelp av teknologi og digitale løsninger.

Last ned hele rapporten her