På Frammuseet spesialmonterte Digital Projection 10 x E-Vision Laser 10K-projektorer. Photo: Sarner International (copyright owner).

Ny leverandør på DLP® projeksjonssystemer

Digital Projection er en av AV-pioneerene innen bilde/video projeksjon. De var den første produsenten som i samarbeid med Texas Instruments adopterte DLP teknologien for bruk innen projektorteknologien. Denne bildeteknologien er fortsatt bransje ledende.

Digital Projection ble først kjent som produsent av svært lyssterke, høy ytelses 3-chip DLP projektorer. De har med dette satt referansestandard for krevende applikasjoner innen utdanning, live-arrangementer, museum, teater, medisinsk-og vitenskapelig forskning, kommersiell underholdning og hjemmekino.

Fra 2015 ble sortimentet utvidet til også å tilby høyytelses 1-chip DLP projektorer. Digital Projection har i alle år vært innovative ved å være først ute med ny teknologi, som når de i 2013 lanserte den første 3-chip laser basert projektoren, eller i 2020 lanserte Insight 8K-oppløsnings projektor. De fortsetter å være innovative ved den nylige lanserte Satellite serien, hvor RGB laser kilden er separert fra projektorhodet.

AV i høyere utdanning

I over 20 år har Digital Projection levert utrolig lyse, detaljerte og fargeriktige bilder til noen av de mest prestisjefylte utdanningsinstitusjonene i verden. Fra å belyse en 12 meter lang skjerm med forelesningsmateriale om regnskogsforskning til å vise interaktive organer, gjengitt tredimensjonalt for å trene morgendagens kirurger. Digital Projections er synonymt med storslått bildeskala og avansert konstruksjon. Slike attributter har blitt innebygd i nye budsjettvennlige skjermer som nå er tilgjengelige for å betjene mellomstore lokaler.

Laser prosjektorer
Auditorium hos CentraleSupélec , Universite Paris-Saclay.

Iscenesettelse

Enten du skal projektere på en skøytebane, sceneteppe eller fasader utendørs utmerker Digital Projections sin produktlinje seg til store og massive bildeinstallasjoner. Opptil 40 000 lumen med lystryke til å skape din neste storskjerminstallasjon.

Evnen til å konsekvent og effektivt produsere massive bilder for storskala prosjekterte miljøer er en hjørnestein i Digital Projections rennomé som en pioner innen digital bildebehandling.

Prosjektering på Hockey arena
Rogers Arena, Vancouver.

Digital Projection hjelper Frammuseet på Bygdøy å sette seil

I 2018 bestemte Frammuseet seg for å gi en oppslukende opplevelse i verdensklasse. Målet var at besøkende skulle føle seg som en del av et arktisk eventyr. Kronjuvelen til oppgraderingen var flerkanalsprojeksjonssystemet som går hele veien rundt båten. For å bringe konseptet ut i livet, ble 10x Digital Projection E-Vision Laser 10K-projektorer spesialmontert for at besøkende skal føle seg omgitt når de er på skipets dekk.

Frammuseet. Photo:Sarner International (copyright owner).

Digital projection var først på markedet med aktive 3D-projeksjonsløsninger med en projektor, og fortsetter å tilby den mest omfattende 3D-produktlinjen tilgjengelig over hele verden.

Ønsker du å vite mer om Digital Projection? Ta kontakt med produktsjef Morten Rustad for mer informasjon. Se kontaktinformasjon under.

CBK er den ledende distributøren av helhetlige infrastruktur- og AV-løsninger i Norden. Vårt lederskap er basert på en unik forpliktelse overfor forhandlere som ønsker å levere ekstra verdi til sine kunder. Vi spiller våre kunder gode, slik at de foretrekkes som forhandler. Det gjør vi ved å skille oss ut på nøkkelområder: Vi er den mest kompetente og faglig oppdaterte distributøren og hjelper våre kunder å se inn i framtiden. Vi er best på å sette sammen en helhetlig og riktig løsning – slik at forhandleren kan levere på sine kunders behov. Vår serviceinnstilling er i særklasse. Dette får vi til fordi relasjonen til hver kunde står i sentrum for alt vi gjør.

Morten Rustad

Product Manager/Team leader CBK Norway +47 92 02 93 00