Foto: Andreas Sandvik, Business Development Manager i CBK Distribusjon.

CBK har inngått samarbeid med Sound Control Technologies (SCT)

CBK har inngått avtale med Sound Control Technologies (SCT) fra USA om distribusjon av deres produkter i Norge.

SCT ble grunnlagt i 1987, og leverer skreddersydde extendere for å forlenge avstand mellom sentralenhet og kamera i avanserte videokonferanseløsninger, samt spesialtilpassede oppheng for de samme løsningene.

Gjør installasjon av videokonferanse enklere

SCTs løsninger gjør installasjon av videokonferanse enklere. Ofte er avstanden mellom komponentene i en videokonferanseløsning lengre enn de medfølgende kablene, og ikke sjelden finnes det ikke strømuttak i nærheten av periferenhetene.

Kommunikasjonen er kompleks og omfatter et PTZ-kontrollelement, strømforsyning, videosignal, stemmesporing, IR- og HD-lyd.

Å ta i bruk en skjøteledning for slike anledninger kan være komplisert, og ikke minst kan det være en viss risiko knyttet til dette.

Sound Control Technologies-løsningen inkluderer alle disse signalene i en enkelt CAT5e / CAT6-kabel, og kjører de kombinerte signalene opp til en avstand på 100 meter.

Extenderkit spesialtilpasset ditt produkt

- SCT produkter passer godt inn i CBKs tradisjon med å levere smarte bokser som løser folks utfordringer, sier Andreas Sandvik, Business Development Manager i CBK Distribusjon.

- Ser man isolert på kostnaden for SCT’s produkter, kan disse virke kostbare, men man må huske at det gir store fordeler i forhold til andre alternativer, avslutter han.

Man får et extenderkit spesialtilpasset for sitt produkt, man slipper å lodde proprietære kabler, man sender alle signaler og strøm mellom enhetene med en standard nettverkskabel, man slipper å installere strøm til kameraenhet, og man slipper å tenke på drivere og firmware – det bare fungerer.

- SCTs extenderkit bør tas med i betraktningen av alle som designer high end videokonferanserom, sier Sandvik. Man må heller ikke glemme at SCT har elegante monteringsløsninger for vegg og tak for en rekke kjente videokonferanseløsninger, avslutter Sandvik.

SCT sitt omdømme er allerede godt etablert blant Storbritannias større integreringsselskaper, og SCT har en imponerende sluttkundebase.

- Vi er stolte av å kunne meddele at vi nå skal distribuere disse produktene og løsningene i Norge, uttaler Sandvik.

Certification Training

SCT har i samarbeid med AVIXA åpnet for muligheten der forhandlere kan skaffe et sertifikat anerkjent av AVIXA hvis de oppnår bestått karakter for quizen (80%) etter å ha sett training videoen. Quizen kan gjennomføres flere ganger.

SCT sertifiseringsquizen:
Ta quizen her

Produktene til SCT er kompatible med blant annet disse store produsentene:

Cisco & Poly

Poly og Cisco er de mest brukte på mer avanserte løsninger. Sound Control Technologies produserer kamera extenderkit, veggfester og takfester for hele spekteret av Cisco og Poly sine videokonferanseprodukter. Kittene inneholder alt du trenger for å fullføre en installasjon uten å måtte legge til nye kabler. Kittene inkluderer 3 års garanti som standard og produktene er godkjent av Cisco.

Barco

Sound Control Technologies produserer extenderkit for en rekke Barco Clickshare-produkter, inkludert CS-100, CSE-200, CX-20 og CX-30. De jobber kontinuerlig med å utvikle Barco-produktporteføljen sin.

CBK er en av Norges ledende distributører innen våre virksomhetsområder. Vi importerer og distribuerer AV-produkter, nettverksutstyr, kabler, komponenter og tilhørende utstyr til norske forhandlere. Vårt hovedfokus ligger på funksjonelle løsninger, god kompetanse, effektive innkjøpsrutiner og kostnadsbesparende logistikk mot våre forhandlere. Lageret vårt ligger i Gneisveien 30 rett utenfor Oslo, hvor det lagerføres mer enn 5 000 ulike artikler. Her er det en henteluke i åpningstiden og gode transportavtaler som kommer deg som kunde til gode.

Press contact CMO CBK Group + 47 41 42 69 26 LinkedIn