Bilde: I alt har nå Advania levert over 30 interaktive skjermer til Sonans Utdanning

Sonans Utdanning velger Hisense

Sonans Utdanning har drevet studieforberedende utdanning siden 1989 og er en ledende aktør innen privatistundervisning i Norge med flere skoler i flere byer. I en økende hektisk skolehverdag der elever og lærere setter høyere krav til interaktivitet og samhandling så Sonans seg nødt til å finne nye løsninger for å løse denne problemstillingen. De utlyste derfor behovet for interaktive skjermer.

Gikk for Hisense - et nytt skjermagentur i Skandinavia

I Februar 2020 lanserte CBK Distribusjon, Hisense, et nytt skjermagentur i Skandinavia under ISE i Amsterdam. Hisense er en verdensledende skjermprodusent av videovegger, digital signage, møterom og interaktive skjermer tilpasset skole og utdanning.

Allerede under ISE 2020 viste Sonans interesse for de nye interaktive skjermene til Hisense. Kort tid etter lanseringen begynte Sonans, Advania og CBK et tett samarbeid med fokus på testing og utvikling av de interaktive skjermene for å få de tilpasset Sonans sine ønsker, forteller Anders Raaness, Key Account Manager AV i CBK Distribusjon.

- Hisense sine interaktive skjermer er designet med IR berøringsskjermteknologi og er en engasjerende løsning for utdanningsmiljøer, forteller Raaness. Teknologien oppmuntrer til interaktiv kommunikasjon, læring og informasjonsdeling, legger han til.

Advania som trofast leverandør

I flere år har CBK hatt et godt samarbeid med Advania. Advania er et nordisk IT-selskap fordelt på 27 lokasjoner i Sverige, Island, Norge, Danmark og Finland. De hjelper kundene med å forbedre ytelse med nyskapende bruk av tilgjengelige IT-plattformer og -tjenester. Advania bistår tusenvis av kunder, multinasjonale selskap, myndigheter og offentlige institusjoner, store, små og mellomstore bedrifter i alle deler av samfunnet.

I Norge tilbyr Advania et bredt spekter av IT-tjenester, skyløsninger, plattformer og rådgivning til private og offentlige virksomheter. Med bransjekunnskap, anerkjent teknologi, moderne hardware og verdiøkende tjenester skapes verdier for kundene med smart bruk av IT, service og samarbeid.

Lærere og IT er fornøyde

Lærere og IT-avdelingen på Sonans er svært fornøyde med de interaktive skjermene til Hisense og dets funksjoner.

- Jeg har brukt produktet i tre måneder nå, og er veldig fornøyd. Tavlen er enkel å bruke, god å skrive på, og fungerer like godt som både tavle og skjerm. Det jeg liker aller best er det sterke baklyset, som gjør at man ser hva som står på tavlen uansett hvor i rommet man sitter, forteller Jostein Christensen, Lærer på Sonans.

Videre forteller Christensen at de i år har strømmet undervisningen direkte, slik at elever i karantene kan følge med hjemmefra. Det som står på Hisense-skjermen er langt lettere å se for dem som sitter hjemme, enn det som stod på de forrige skjermene.

- Vi har vært veldig fornøyde med både produktet, leveransen og oppfølgingen. Hele prosessen gikk smertefritt og vi har nå veldig mange fornøyde lærere og elever, forteller Volkan Bagci, fra IT-avdelingen til Sonans.

Over 30 skjermer levert

I alt har nå Advania levert over 30 interaktive skjermer til Sonans Utdanning.

- Vi ønsker å utvide vår investering i Hisense i de kommende årene for vi tror på produktet som fungerer eksepsjonelt til meget konkuransedyktige priser, forteller Bagci.

CBK er en av Norges ledende distributører innen våre virksomhetsområder. Vi importerer og distribuerer AV-produkter, nettverksutstyr, kabler, komponenter og tilhørende utstyr til norske forhandlere. Vårt hovedfokus ligger på funksjonelle løsninger, god kompetanse, effektive innkjøpsrutiner og kostnadsbesparende logistikk mot våre forhandlere. Lageret vårt ligger i Gneisveien 30 rett utenfor Oslo, hvor det lagerføres mer enn 5 000 ulike artikler. Her er det en henteluke i åpningstiden og gode transportavtaler som kommer deg som kunde til gode.

Anders Raaness

Product Manager AV CBK Norway +47 47 89 50 50