Mekonomen Group velger Charge Amps som leverandør av ladestasjoner

Mekonomen Group har skrevet under en avtale med den svenske bedriften Charge Amps gjeldende ladeutstyr for elektriske biler og ladbare hybridbiler. Dette betyr at SPARK Cool Grey først kommer bli tilgjengelig hos BilXtraMekonomen og MECA.

- Mekonomen Group har funnet en partner som passer oss perfekt. Vi har valgt Charge Amps siden de troligvis er verdens beste produsent på området akkurat nå, sier Terje Fredriksen, Category Manager Nordic ved Sorensen and Balchen.

HALO Wallbox™ og RAY kommer også snart finnes i sortimentet.

- Vi er veldig fornøyde med at våre produkter nå er tilgjengelige hos Mekonomen Group. Dette betyr at vi har både bredde og dybde i våre kanaler for detaljhandel. Avtalen sier at ladeutstyr for elbiler har blitt en konsumentvare med en naturlig plassering blant andre bildeler. Det er helt fantastisk, sier Anna Fägersten, Nordic Manager ved Charge Amps.

• Miljø, energi

• elbiler
  • ladestasjoner
  • elbilladning
  • elbiler og hybridbiler
  • charge amps
  • meca
  • bilxtra

Om Charge Amps

Charge Amps er en svensk greentech-bedrift som ble grunnlagt 2012 og utvikler smarte og trygge ladeløsninger for elbiler og ladbare hybridbiler på det globale markedet. Charge Amps lader elbiler og ladbare hybridbiler biler i 30 land og på fire ulike kontinenter.

Charge Amps utvikler og produserer avanserte elektriske ladeløsninger i Sverige. Vi er pasjonerte når det gjelder å gjøre løsninger for elektriske ladestasjoner smarte, mindre og mer attraktive. Vårt bidrag til en bærekraftig mobilitet er å presentere brukervennlige ladeløsninger og derigjennom gjøre overgangen til en fossilfri bilpark enklere. Våre kjerneverdier er som en firkløver; 1. Avansert mekatronikk 2. Industridesign i verdensklasse 3. Inspirerende lederskap og 4. Å kunne pakke inn hele endringsprosessen på en attraktiv måte for så å selge den.