Slik vil det nye hotellet på Tangen se ut (Illustrasjon fra CIC Property)

Nytt hotell bygges i Stjørdal

CIC Hospitality og partnere åpner nytt Best Western hotell ved Værnes Lufthavn i Stjørdal.

I mai 2021 åpner et nybygd flyplasshotell med 120 rom i Tangen Næringspark bare 6 minutter fra terminalen på Værnes og rett ved sentrumskjernen av Stjørdal. Hotellet vil være strategisk plassert for våre naboer Nord Universitetet og Equinor sitt avdelingskontor på Tangen. Aktiviteten rundt Stjørdal er perfekt for et nytt hotellkonsept.

Hotellet vil eies av CIC Hospitality, BW Hospitality Group, Messmer og Granli Invest. Samme konsolidasjon eier i dag flere prosjekter i Norge. Hotellet kommer til å bli et Sure Hotel by Best Western. Dette er et av Best Western kjedens nye varemerker som står for behagelig komfort og god valuta for pengene når du er på reise.

’’Det är mycket glädjande att vi får ytterligare ett hotell i Norge och som dessutom är ett helt nybyggt hotell säger Johan Kukacka CEO för BWH Hotel Group. Vi ser en stor potential i att kunna fylla hotellet med både privatresenärer och affärsgäster’’.

«Vi ønsker vår nye nabo hjertelig velkommen, og en hotell etablering og et konsept som dette passer oss godt! Kommunens tilrettelegging bidrar til å øke attraktiviteten til universitetet ytterligere og gjør det enda lettere å være student eller besøkende hos oss. Vi ser fram til å samarbeide videre med kommunen, CIC Hospitality og Best Western!» sier Lasse Finsås, direktør for digitalisering og infrastruktur ved Nord Universitet.

’’At vi får muligheten til å bygge dette hotellet på denne lokasjonen er fantastisk, da det finnes en stor etterspørsel lokalt etter ett moderne og prisgunstig hotell med høy verdi for gjestene og innbyggerne.» sier Matthias B. Tanski CEO for CIC Hospitality som skal drive hotellet. «Vi har også planer om å bygge og drive flere hoteller på andre strategiske lokasjoner i Norge og Sverige’’.

Hotellet bygges i moduler levert av Wexus Gruppen.

Kategorier

CIC Hospitality AS er en ny hotelloperatør i det skandinaviske markedet. Bak CIC står eiere, styre og ansatte med lang erfaring og nøkkelkompetanse innen Hospitality sektoren. CIC opererer i dag 8 hoteller med ca 650 rom og en forvaltet omsetning på ca 200 millioner NOK i 2021. CIC Hospitality jobber etter verdiene - Caring Inspiring Creative «we care to inspire and create experiences»!

Øyvind Frisak

Pressekontakt Kommersiell Direktør

CIC Hospitality

CIC Hospitality AS er en hotelloperatør i det skandinaviske markedet. Bak CIC står eiere, styre og ansatte med lang erfaring og nøkkelkompetanse innen Hospitality sektoren. CIC har som formål om å være en utfordrer til etablerte hotellkonsepter med høy satsning på teknologi, miljø og medarbeidertilfredshet. CIC Hospitality jobber etter verdiene - Caring Inspiring Creative «we care to inspire and create experiences»!

CIC Hospitality AS
Professor Dahls gate 21B