Tim Frost og Melanie Derflinger, teamledere i T Sport Bernau

VARTA støtter racingteamet T Sport Bernau i truckracing-mesterskap

Som teknologipartner og sponsor vil VARTA fra starten av årets racingsesong støtte T Sport Bernau-teamet, som i flere år har gjort det godt i FIA European Truck Racing Championship. Partnerskapet gir VARTA mulighet til å vise frem AGM-batterienes kraftige ytelse under tøffe forhold.

Det britiske racingteamet T Sport Bernau gleder seg stort til den nye sesongen starter i mai. Opptil 400 000 tilskuere forventes til de åtte løpene på legendariske baner som Nürburgring og Le Mans. Teamets partnerskap med VARTA vil gjøre årets truckracing-sesong enda bedre.

T Sport Bernau har lenge brukt VARTA-batterier i sin konkurranselastebil og i traileren som transporterer lastebilen. Resultatet: VARTA AGM oppfyller de høyeste kravene til syklusstabilitet, vibrasjon og varmemotstand – både på veien og på racingbanen. Derfor er VARTA akkurat den sterke partneren som nå kan støtte T Sport Bernau enda bedre med sin tekniske ekspertise. «Vognparker kan stole helt og fullt på våre batterier – og det samme gjelder for truckracing-team,” sier Guido Schneider, Vice President Sales Aftermarket i Clarios, selskapet som står bak varemerket VARTA bilbatterier. Teamlederne Melanie Derflinger og Tim Frost fra T Sport Bernau legger til: «Vi er glade for å kunne utstyre årets racinglastebil med enda mer teknologisk innovasjon. Vi håper at det vil gjøre oss enda mer konkurransedyktige og skaffe oss nye teampartnere som vi ser frem til å samarbeide med.

Plattform for bærekraftige teknologier
FIA European Truck Championship er i ferd med å bli den ledende plattformen for bærekraftige teknologier innenfor veitransport. Siden forrige sesong har alle deltakerne for eksempel kjørt med drivstoff fra 100 prosent fornybare kilder. T Sport Bernau har også iverksatt tiltak for å bli enda mer miljøvennlige. Det innbefatter VARTA-batteriene med sin lukkede resirkuleringssløyfe. Takket være ytelsen er disse batteriene en pådriver for mange drivstoffbesparende nyvinninger.

Clarios, formerly Johnson Controls Power Solutions, is a world leader in advanced energy storage solutions. We partner with our customers to meet increasing market demand for smarter applications, on a global scale. Our 16,000 employees develop, manufacture and distribute a portfolio of evolving battery technologies for virtually every type of vehicle. Technologies that deliver uniquely sustainable, next-generation performance, and bring reliability, safety and comfort to everyday lives. We add value at every link in the supply chain, contributing to the progress of the communities we serve and the planet we all share. Learn more about Clarios at www.clarios.com

Pressekontakt Sales Manager Sweden & Norway +46 70 847 00 16