Clas Ohlson lanserer nøkkelfiling i alle norske butikker

Etter en vellykket satsning på utleie av verktøy og rengjøringsmaskiner, lanseres nå nøkkelfiling som ny tjeneste i samtlige av Clas Ohlsons butikker i Norge. Ved å tilby nøkkelfiling til den allerede brede kundebasen, styrker Clas Ohlson ytterligere sin posisjon som den selvskrevne destinasjonen for hjemmefiksing.

- Vi ser at det finnes et stort potensial i det å gi kunden et enda bedre helhetstilbud ved å legge til kopiering av nøkler som tjeneste i alle våre norske butikker. Vi nordmenn eier i stor grad våre egne hjem, mange har hytte og vi flytter dessuten veldig ofte sammenlignet med folk i andre land. Hos Clas Ohlson er vi allerede store innenfor mye annet som trengs i hjemmet og til flytteprosessen, så vi ser på dette som et naturlig neste steg, sier Christian Egeland, salgssjef i Clas Ohlson i Norge.

Dette er ikke den første tjenesten Clas Ohlson lanserer. Fra før tilbyr kjeden utleie av verktøy og rengjøringsmaskiner i samtlige norske butikker, og etterspørselen øker stadig. Gjennom fjoråret økte antallet utleide produkter med nesten 80 %.

Nøkkelfiling tilbys i dag i flertallet av Clas Ohlson-butikkene i Norge. I løpet av de neste ukene vil tjenesten lanseres i de resterende norske butikkene. Det koster 79 kr å kopiere en nøkkel og tjenesten er tilgjengelig gjennom hele butikkens åpningstid.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Anders Wahl, pressekontakt, anders.wahl@clasohlson.se, +46 72 143 00 89

Bilder:

nokkelfiling_1: Eline Ladehaug, Clas Ohlson Voss, filer kundenes nøkler. Foto: Clas Ohlson
nokkelfiling_2: - Vi ser at det finnes et stort potensial i nøkkelfiling, sier Christian Egeland, salgssjef i Clas Ohlson i Norge. Foto: Clas Ohlson

Clas Ohlson ble grunnlagt i 1918 som et postordrefirma i Insjön i Dalarna. I dag er vi et detaljhandelsselskap med kunder i fire markeder, cirka 4 500 ansatte og en omsetning på rundt 8,8 milliarder svenske kroner. Vi er børsnoterte på Nasdaq Stockholm. Mye har skjedd siden starten, men en ting har vært det samme gjennom alle år: at vi hver dag vil hjelpe og inspirere mennesker til å forbedre hverdagen sin ved å tilby smarte, enkle og praktiske løsninger til attraktive priser. Les mer om oss og hvordan vi forenkler hjemmefiksing for alle på about.clasohlson.com.