Clas Ohlson satser på netthandel i Nord-Norge med levering neste dag

Rett før julehandelen setter inn for fullt begynner Clas Ohlson å tilby levering neste dag i store deler av den nordlige landsdelen, fra Mo i Rana til Alta. Pakkene sendes fra Clas Ohlsons butikk i Tromsø.

Det var nå i mai at Clas Ohlson valgte å bygge om deler av butikken sin i Tromsø til et netthandelslager for å kunne levere kunders nettbestillinger direkte fra butikken. Etter en innkjøringsperiode i løpet av sommeren er de nå i full gang, og beboere i store deler av Nord-Norge kan nå få varene sine i løpet av en dag.

- Det føles fantastisk å kunne tilby levering innen en dag til så mange kunder. Her oppe i nord er vi vant med leveringstider på fem dager eller mer. Nå får våre nordnorske kunder like kort leveringstid som vi tilbyr i Oslo-området, sier butikksjef Caroline Haug i Tromsø.

I forbindelse med at butikken i Tromsø har blitt et netthandelslager, har også sortimentet vokst.

- Vi har mange produkter inne som vi bare selger på nett, ettersom vi har begrenset med plass i våre fysiske butikker. Det omfatter alt fra skaftstøvsugere til verktøy som batteridrevne driller. Takket være satsningen i Tromsø får nå kunder i nord bestille våre mest populære nettprodukter og få dem levert raskere enn mange andre steder i Norge, sier Lene Iren Oen, Director of Sales and E-com hos Clas Ohlson.

Satsingen har ført med seg et par nyansettelser for butikken i Tromsø, og i perioder med mange bestillinger vil bemanningen økes ytterligere. Bestillingen plukkes og pakkes løpende i butikken og sendes deretter med Bring for levering til utleveringssted eller med hjemlevering.

- Det føles selvfølgelig ekstra bra at vi kan tilby så raske leveranser i forkant av Black Friday. Hele gjengen er skikkelig gira og klare for å pakke ordre, sier butikksjef Caroline Haug.

For mer informasjon, kontakt:
Anders Wahl, pressekontakt, +46 72 143 00 89, anders.wahl@clasohlson.se

• clas ohlson norge

• Nordland

Clas Ohlson ble grunnlagt i 1918 som et postordrefirma i Insjön i Dalarna. I dag er vi et detaljhandelsselskap med kunder i tre markeder, cirka 5 000 ansatte og en omsetning på rundt 8,8 milliarder svenske kroner. Vi er børsnoterte på Nasdaq Stockholm. Mye har skjedd siden starten, men en ting har vært det samme gjennom alle år: at vi hver dag vil hjelpe og inspirere mennesker til å forbedre hverdagen sin ved å tilby smarte, enkle og praktiske løsninger til attraktive priser. Les mer om oss og hvordan vi forenkler hjemmefiksing for alle på about.clasohlson.com.