Fria lanserer de første gluten-, melke- og laktosefrie pizzaene i Norge

Fria lanserer de første gluten-, melke- og laktosefrie pizzaene i Norge

Fria Bröd AB er et familieeid selskap som har utviklet og produsert gode gluten- og melkefrie bakeriprodukter siden 1996. Fria er markedsleder i Sverige og Norge innen frossent glutenfritt brød. Denne posisjonen har blitt oppnådd ved at produktene holder en gjennomgående høy kvalitet.

Fria Bröd AB lanserer uke 15 to nye, sensasjonelle produkter: de første pizzaene i Norge som er frie for gluten, melk og laktose.
• Pizza Margherita – vegansk pizza med nøttefri pesto
• Pizza Prosciutto – pizza toppet med skinke
– Vi er veldig stolte over å lansere disse fine produktene, sier Jeanine Holmgren, daglig leder for Fria Bröd AB. Det er en stor etterspørsel etter melke- og laktosefrie pizzaer, og vi er glade for å kunne være behjelpelig med å dekke behovet til de personene og familiene som har etterspurt disse pizzaene.

Frias gluten- og melkefrie brød finnes i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Belgia, Nederland, Italia, Tyskland og Storbritannia. Lanseringen av Frias pizzaer starter i Sverige, Finland og Norge. Senere lanseres pizzaene i flere land. Fria opplever stor interesse for de nye pizzaene over hele Europa.

– Vi spiser mer pizza per person i Norge enn noe annet sted i verden, sier Heidi Bruun Woldsnes, daglig leder hos Frias norske distributør, Alma Norge AS. Interessen for Frias produkter er veldig stor i Norge og vi forventer at interessen for Frias gluten-, melke- og laktosefrie pizzaer også vil bli stor. Pizzaene vil i første omgang finnes hos NorgesGruppen (Ultra, Meny og Spar). Vi vil jobbe for å øke tilgjengeligheten for konsumentene gjennom å skape en så bred distribusjon som mulig.

Mange forbrukere berømmer smaken av Frias produkter som "like godt som vanlig brød." Produkter kan nytes av hele familien og ikke bare av dem som har cøliaki eller melke- og laktoseintoleranse. Produksjonen foregår i et garantert gluten- og melkefritt lokale med en hjemmelaget melblanding for å kunne tilby høyst mulig sikkerhet og best smak og konsistens. Produktene fryses ned direkte etter baking for å opprettholde den nybakte smaken og den fine konsistensen. Råvarer og ferdige produkter kontrolleres kontinuerlig i bakeriet og laboratoriet.

Fria har opplæringsmateriell rettet mot selgere og helsepersonell, samt til forbrukere og familiemedlemmer som har cøliaki eller glutenintoleranse. PDF-filer med ulike brosjyrer og filmer om cøliaki med førsteamanuensis Anneli Ivarsson, kan lastes ned fra hjemmesiden (http://www.fria.se).

For mer informasjon – ta kontakt med Torill Wertebach i Alma Norge AS;
Tlf: +47 69 91 00 00, E-post: torill@alma.no

Facebook: http://www.facebook.com/FriaGlutenFreeFood

Twitter: http://www.twitter.com/FriaGlutenFree

Pinterest: http://www.pinterest.com/FriaGlutenFree

CloseUp PR. is part of CloseUp Productions, a UK based independent media and production company

CloseUp PR. is part of CloseUp Productions, which is an independent media and production company, established in the UK since 1988.

CloseUp produces electronic press kits (EPK) and Making Of features for international television networks, internet and DVD extras, music videos, documentaries, promo videos, as well as photography and written content for print and internet publications.

Please contact us to find out more about the services we offer: info@closeup-productions.com

CloseUp PR.