Colliers styrker sin Retail avdeling

Colliers satser på Retail med nyansettelse

Eivind Preus er siste tilskudd i Retail avdelingen. Han startet allerede 1. februar som Senior Rådgiver og skal arbeide med leietakerrepresentasjon og bistå våre kjedekunder med butikketablering og andre eiendomsrelaterte saker i Norge.

Eivind Preus kommer fra stillingen Partner/ Senior rådgiver i Ncm Development hvor han har arbeidet siden 2007. Preus er utdannet siviløkonom og var fram til 2007 daglig leder i Preus Foto AS som i tillegg til postordrevirksomhet, fotolaboratorium og egen engros avdeling, hadde mer enn 40 fotobutikker over hele Norge. Han har med det solid erfaring innen Retail inklusiv etablering av butikker.

Spennende Retail aktører

Vi i Colliers International AS er meget fornøyd med å ha ansatt en så erfaren medarbeider som Preus innen Retail. Han bringer med seg spennende kunder som vi håper å få stor glede av, sier Thor Bjørdal CEO i Colliers International.

Bjørdal legger til at Colliers ønsker å se muligheter i et vanskelig Retail Marked. Det er dessverre en realitet at mange kjeder sliter, noe som kommer til å gi reduserte leieinntekter for gårdeierne. Ansettelsen av Eivind er vårt svar på hvordan vi kan bidra til å hjelpe både leietakere og gårdeiere på å finne gode løsningen, bygge sterkere kompetanse innen Retail. Eivind sin lange kompetanse innen Retail vil hjelpe oss med dette.

I Colliers Retail har vi hele tiden ambisjoner om å vokse og med ansettelsen av Eivind har vi ikke bare fått en ny og erfaren medarbeider, men også et påfyll av nye spennende kunder som bl.a. Rituals Cosmetics å jobbe med. Totalt representerer og bistår vi i dag et 30 talls nasjonale og internasjonale kjeder med butikketablering i Norge sier Haakon Reed-Larsen, ansvarlig for Retail i Colliers.

Våre medarbeidere som jobber med leietakerrepresentasjon har alle bakgrunn fra detaljhandel og / eller grossist og har i mange år jobbet med utvikling/drift av butikker, restauranter og dagligvare. Dette mener vi er en viktig bakgrunn og erfaring å inneha for å lykkes i jobben som rådgivere overfor våre kunder, sier Reed-Larsen, som er glad for å få Eivind Preus med på laget.

Jeg er sikker på at han med sin bakgrunn og erfaring vil bli en viktig brikke i satsingen hvor Colliers skal bygges til å bli det beste, og ledende rådgivnings miljøet innenfor retail, fortsetter han.

Colliers er et stort og spennende internasjonalt selskap med mange dyktige medarbeidere. Retail-avdelingen i Colliers ledes av min tidligere sjef i Ncm Haakon Reed-Larsen som jeg hadde et veldig godt samarbeid med så på en måte er ringen sluttet, sier Eivind Preus.

• Detaljhandel

• oslo