Pusse opp? Få tips, nyheter og gode tilbud i Sotra Arena

Fredag 6. februar kl. 12 åpner årets første boligmesse – og det skjer i Sotra Arena. Det er ingen premierenerver å spore hos den rutinerte prosjektlederen Kjetil Jacobsen, han har 19 års erfaring med boligmesse og gleder seg til å komme i gang.

- Dette er årets første messe og vi gleder oss til å starte sesongen på et – for oss – nytt sted, sier Jacobsen.Med på laget har han et profesjonelt arrangørteam samt 85 topp motiverte leverandører av produkter og tjenester til bolig, hytte og utemiljø. De er alle klare for boligmesse, som i korte trekk betyr relasjonsbygging, spennende og lærerike samtaler mellom tilbyder og kjøper, inspirasjonsinnhenting og eksperthjelp, demonstrasjoner av nyheter og produkters bruksområder, samt handel og kontraktsinngåelser. Og litt moro. - Folk ønsker spenning og moro når de besøker en boligmesse, og derfor har vi lagt ekstra stor vekt på aktiviteter for publikum i år.

Mye på menyen
- Av aktiviteter kan vi friste med nye, morsomme programposter som «Spør Otto» hvor Otto Robsahm svarer på spørsmål fra publikum, konkurransen «Handy Girl + partner», premiekonkurransen «Ballongslippet» med flotte premier, en forbedret barnepark for de over tre år og messekonkurransen «Jakten på boligdrømmen». Full informasjon om alle nyheter, program, tilbud og utstillere kan leses på boligmesse.no. Se messeavisen her.

Fra boligteknologi til hytte med sau
Det er et stort spenn som vises frem på messen. - Her kan man få full oppdatering på det nyeste nye innen boligteknologi, se demonstrasjoner av populære dusjtoaletter, drømme seg bort i myke senger til messepris og vurdere flotte saltvannsakvarium, i tillegg til at vi også har et stort utvalg av det man alltid forventer å finne på en boligmesse, sier Jacobsen, og trekker frem alt fra moderne garderobeløsninger, tak, gulv, trapp, peis og ovn, interiør, møbler, bad, kjøkken, byggevarer, håndverkere, maling, vinterhage og produkter til utemiljøet. - For de som drømmer om det gode liv på landet, kan vi også friste med hyttekjøp som inkluderer tilgang på gårdsliv, kajakk, naust, parsell og egen sau, smiler Jacobsen.

Store vinnersjanser
På søndag kl. 16 er det trekning av delfinalist i «Jakten på boligdrømmen». Delfinalistene går videre til finale i november hvor vinneren får både huset «Solstad» og en dobbelgarasje i premie, begge deler levert av Hedalm Anebyhus. - Man kan enten registrere seg på PC’ene på messen eller møte opp til Ekstrasjansen på søndag rett etter trekningen kl. 16. Eller gjøre begge deler for best mulig vinnersjanse, frister Jacobsen.

Åpningstider: Fredag kl. 12 – 19 Lørdag kl. 10 – 18 Søndag kl. 10 – 17

Messekontakt/prosjektleder: Kjetil Jacobsen Tlf. 922 52 838/ e-post: kjetil@boligmesse.no

• jakten på boligdrømmen
  • rådgivning
  • publikum
  • oppussingsplaner
  • event

• Hordaland

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert sin egen “Gjør Din Bolig Bedre”-messe. Boligmessen er landsdekkende med 20 årlige messer fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. I tillegg arrangeres messen 12 ulike steder i Sverige, flere steder i Danmark og i nordre deler av Tyskland.

Gjennom våre egne messer har vi tilegnet oss en unik kompetanse knyttet til planlegging, bygging og gjennomføring av messer. Dette har medført økt interesse også fra arrangører av andre messer og andre arrangement, og i 2014 var vi teknisk arrangør for i overkant av 60 messer rundt om i Skandinavia.