ESS vinner forpleiningskontrakt

ESS vinner forpleiningskontrakt

ESS Mobile Offshore Units bekrefter i dag at de er valgt som leverandør av forpleining på to nye oppjekkbare rigger i kategori J, som driftes KCA Deutag Drilling Norge. Riggene er planlagt i drift på Gullfaks- og Osebergfeltene allerede neste år. ESS er markedsleder på forpleining offshore, og en del av Compass Group.

- Vi er svært glade for at KCA Deutag har valgt oss som sin forpleiningspartner. Vi har lang erfaring i å mobilisere nye rigger, og ser frem til oppstarten neste år, sier Therese Log Bergjord som leder den nordiske virksomheten til Compass Group.

De nye riggene Askeladden og Askepott er spesialdesignet for å tåle de tøffe værforholdene på norsk sokkel, og bygges i sin helhet på Samsung-verftet i Sør-Korea.

- Dette er en viktig kontrakt. KCA Deutag er en svært spennende kunde for ESS. Vi er allerede godt i gang med å skreddersy leveransen, sier Log Bergjord.

Kontrakten går over fire år, med mulighet for videre opsjoner.

Riggene eies av Statoil, og driftes av KCA Deutag. Hver rigg vil ha plass til 140 overnattende hver, inkludert et antall ESS-kokker og annet servicepersonale.

Om ESS

ESS er Norges ledende selskap innen forpleining offshore og anleggsforpleining. ESS sysselsetter 600 ansatte og er etablert med kontorer i Stavanger og Oslo. ESS eies av britiske Compass Group PLC, verdens ledende cateringskonsern med en årlig omsetning på £17,8 milliarder og ca. 500.000 ansatte i mer enn 50 land.

Bernt Sætaberget

Pressekontakt Head of Business Development & Sustainability +4748059730

Med lidenskap for mat og service

Compass Group er verdens ledende leverandør av måltidskonsepter og Facility Management-tjenester, som for eksempel drift av resepsjoner, renhold, concierge- og vaktmestertjenester og andre nytenkende tilleggstjenester i kontorbygg. Vi er et globalt selskap med ca. 550 000 ansatte i ca. 35 land, og en omsetning på over 340 milliarder kroner. Compass Group Norge har om lag 2600 ansatte fordelt på ca. 480 lokasjoner, og omsetter for i overkant av 2,5 milliarder kroner.

Compass Group Norge
Drengsrudbekken 12