Bli med på produktutvikling i Coop Miljøpris 2015

Coop Miljøpris skal inspirere til mer miljøvennlige valg i hverdagen, og temaet for året er økologi. Vi jakter på nye, spennende, økologiske matprodukter som kan finne sin plass i vår økologiske og miljøvennlige produktserie, Coop Änglamark.

-I 2014 vant Coop prisen som årets økologiske leverandør. Det er vi stolte av, samtidig som det forplikter oss til å jobbe godt videre med økologi. Årets miljøpris er et viktig skritt videre i dette arbeidet, og vi oppfordrer alle matinteresserte til å bli med på konkurransen, sier miljøsjef Knut Lutnæs i Coop Norge.

Det er to klasser for deltagelse i årets Coop Miljøpris; én for privatpersoner og én for skoleklasser. I begge klasser er premien inntil 50.000 kroner og et kunstverk av Nico Widerberg. Konkurranseperioden løper fra 15. januar og til og med 26. mars i år.

I år som i fjor skal Coop Miljøpris deles ut på Årsmøtet i Coop Norge, som avholdes i Stavanger 11. juni.

Man deltar ved å laste opp sitt bidrag på kampanjesiden http://miljoprisen.coop.no

• Dagligvarer

• økologi

Coop er en av fire store dagligvareaktører i Norge og driver i dag mer enn 800 dagligvarebutikker innenfor fem kjedekonsepter: Coop Obs!, Coop Extra, Coop Prix, Coop Mega og Coop Marked. Coop har også 30 store byggevarehus og flere faghandelsprofiler. I tillegg til detaljhandel driver Coop eiendoms- og industrivirksomhet. Coop eies av kundene selv gjennom deres medlemskap i et av 106 samvirkelag. Per i dag har Coop 1,4 millioner medlemmer.

Harald Kristiansen

Kommunikasjonssjef +47 905 99 726