Coop har Norges beste grillproduktserie

Coop tok meget godt for seg under NM i kjøttprodukter. Coop ble norgesmester i to kategorier; pølse og grill, og fikk hederspris for årets grillserie og grillfakkel i tillegg til at de mottok syv gull, ti sølv og seks bronsemedaljer for et variert utvalg av grillprodukter.

Sjef for Egne Merkevarer i Coop Norge, Hege Berg-Knutsen, har all grunn til å være fornøyd med årets NM. For Coop ble NM en god bekreftelse på at kjedens produkter holder svært høy kvalitet. Berg-Knutsen er også klar på at konkurransen løftet fram de dyktige fagfolkene hos kjedens leverandører, Fatland og Den Stolte Hane. Resultatene genererer både stolthet og mersalg, fastslår Berg-Knutsen.

Også kundene har satt pris på grillmaten i Coops butikker i vår. Coop har allerede solgt grillvarer for rundt 85 millioner kroner, og spesielt har kampanjen «Grill perfekt med Coop & Weber» vært en suksess.

- Vårt nye grillkonsept, hvor vi lærer våre kunder å grille perfekt, har hatt en fantastisk salgsstart. Det er tydelig at vårt unike samarbeid med verdens mest kjente leverandør av griller og tilbehør har gitt kunden ny inspirasjon til å prøve nye produkter på grillen, sier Berg-Knutsen.

Norgesmester og mye heder og ære
Stor stas er det for Coop at kjedens egne merkevarer fikk hele 23 medaljer, syv gull, ti sølv og seks bronse. Enda mer fornøyd er Berg-Knutsen med at Coop ble norgesmester i henholdsvis pølser og grill med produktene Urøkt bratwurst og Middelhavsmarinerte lammekoteletter, og på toppen av det hele fikk kjeden to hederspriser. Både juryens hederspris for grillproduktserien som ble lansert i år, og en hederspris for nyvinningen grillfakkel, er svært verdsatt anerkjennelse for kjeden.

Det er Fatland Gruppen og Den Stolte Hane som produserer produktene som ble tildelt medaljer, og Berg-Knutsen ser på årets NM som nok en bekreftelse på at Coops egne merkevarer (EMV) holder høyt kvalitetsnivå.

Mer enn 100 produkter inngår i Coops grillkampanje i år, og for kundene og medlemmene våre betyr dette stor valgfrihet til lave priser, fortsetter Berg-Knutsen. Grilling handler om å skape gode opplevelser, og med vårt nye «Grill perfekt-konsept» gir vi våre kunder det optimale verktøyet for å oppnå nettopp dette, sier Berg-Knutsen.

- Resultatene i NM i kjøttprodukter viser at Coop produktene har topp kvalitet, og denne anerkjennelsen motiverer og inspirerer oss til å fortsette arbeidet med å skaffe våre medlemmer og kunder kvalitetsprodukter til en lavest mulig pris, avslutter Berg-Knutsen

NM i kjøttprodukter
NM i kjøttprodukter arrangeres av Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund. Dette er en prestisjefylt konkurranse hvor fagfolk vurderer hvert enkelt produkt etter kriterier som råvare, utseende, lukt, smak og konsistens. I årets konkurranse konkurrerte 500 produkter fra 46 ulike leverandører om å oppnå NM-titler og medaljer.

• Nye produkter, tjenester

• fatland
  • den stolte hane
  • grill perfekt med coop og weber
  • hege berg-knutsen
  • emv
  • nm i kjøttprodukter

Coop er en av fire store dagligvareaktører i Norge og driver i dag mer enn 800 dagligvarebutikker innenfor fem kjedekonsepter: Coop Obs!, Coop Extra, Coop Prix, Coop Mega og Coop Marked. Coop har også 30 store byggevarehus og flere faghandelsprofiler. I tillegg til detaljhandel driver Coop eiendoms- og industrivirksomhet. Coop eies av kundene selv gjennom deres medlemskap i et av 107 samvirkelag. Per i dag har Coop 1,4 millioner medlemmer.