Vitaminveien 11, Nydalen  i Oslo
Vitaminveien 11, Nydalen i Oslo

Bygger Norges største kino

En enorm kino, to boligbygg og et nytt hotell: Vitaminveien 11 i Nydalen er ett av Olav Thons prestisjeprosjekter under utbygging.

Prosjektet Vitaminveien 11 i Nydalen i Oslo, som Veidekke er hovedentreprenør for, er delt opp i tre deler: Den første består i å bygge Thons nye hotell med omtrent 360 rom. Videre skal det bygges både barnehage og en underjordisk kino driftet av Svensk Film. Tredje del av prosjektet er to blokker med i alt 150 leiligheter, som er en del av et område på i alt 62 000 m2. Kostnadsrammen på Vitaminveien 11 er rundt 1 milliard kroner. Prosjektet ble påbegynt i april og skal stå ferdig våren 2019.

Cramo er engasjert som hovedleverandør av utstyr til utbyggingen, forteller Even Normann, selger i Cramo.

- Dette er det største prosjektet jeg har vært involvert i, og det er givende å være med på en variert jobb som denne. Dette er mer enn bare ett bygg – dette er et helt kvartal, for å si det slik. Det finnes i utgangspunktet behov for alle tjenester Cramo leverer, og det er lovende, sier Normann.

Viktig prosjekt

Cramo leverer støpefyring, maskinutleie og radiosambandet på hele prosjektet, i tillegg til brakkerigg som skal inn første kvartal 2017. Cramo leverer også til flere underentreprenører, blant annet NEWMO, som lager elementmontasje. For sistnevnte er det snakk om leveranse av lifter.

- Dette prosjektet er viktig for oss og er en spennende utfordring, avslutter Normann.

Even Normann, Cramo AS

Bildet: Even Normann, Cramo AS