​Cramo lanserer ny løsning for effektiv håndhygiene.

(Oslo 13.05.2020) Den noe spesielle situasjonen vi befinner oss i nå gir mange og uvante utfordringer, bl.a. krav til hyppig håndvask for alle – også ute på byggeplassene. Cramo har jobbet med denne utfordringen, og avdelingen i Tønsberg har utviklet en mobil vaskestasjon spesielt egnet for byggeplasser.

Vaskestasjonen har størrelse 120x88x200 cm, og er montert på en europall. Den kan dermed lett flyttes med f.eks en gaffeltruck. Stasjonen har 2 stk vaskerenner à 1,2m (en på hver side) med totalt 4 stk blandebatterier og 4 stk såpedispensere.
Vaskestasjonen har 1 stk 30 l varmtvannsbereder, og kan kobles via Gardena slange eller direktekobling. Vannet ut kan kobles til anlegg via 50mm rør. Stasjonen har også 2 stk inspeksjonsluker.

- Vi har allerede fått en del henvendelser fra prosjekter som ser stor nytte i dette produktet. At det leveres med et telt med tak og to vegger gjør det også enklere med slusing mellom rigg og anlegg, sier Tor Børge Johnsen, avdelingsleder i Tønsberg og utvikler av vaskestasjonen.
- Det er klart at det er utfordrende å oppfylle alle smittevernskrav nå, derfor er det hyggelig at vårt nye produkt ser ut til å være til stor hjelp i så måte, avslutter Johnsen.