Pris for "Best Socail Media Campaign"

Vaktmesterfrua krysser landegrenser

For snaut en måned siden ble det avholdt en internasjonal reklamekonkurranse i Lisboa, Portugal. Cramo sitt reklamebyrå, NXT/A2N, hadde sendt inn Vaktmesterfrua som sitt bidrag. I en tøff konkurranse med over 30 innsendte reklamebidrag stakk ”Frua” av med en spesialpris for ”Best Social Media Campaign”. Vi er både stolte og ydmyke.

Vaktmestere i fokus

Høsten 2016 ønsket Cramo å rette søkelyset mot en arbeidsgruppe som normalt ikke får så mye anerkjennelse. Kampanjen ”Norges Beste Vaktmester” ble lansert og i spissen sto ”Vaktmesterfrua” som talerør for kampanjen. Vi følger hennes bloggliv gjennom fem filmer. Fra forventninger og glede da hun nominerer sin mann til fortvilelse og skuffelse da hennes mann ikke er blant de tre nominerte.

Rådgiver i NXT/A2N, Thomas Andresen forteller om en utrolig morsom og kreativ prosess. - Cramo ga oss full tillit til å utvikle en kampanje som var relevant, kreativ og engasjerende. Det mest givende med kampanjen til slutt var allikevel å se hvor mye oppmerksomheten og premien betydde for vinneren og hans skole. Kort oppsummert hadde vi et veldig godt samarbeid med Cramo, og vi er veldig takknemlige for å kunne være med å utvikle dette, avslutter Andresen.

Lokal anerkjennelse

Kampanjen fikk stor pressedekning rundt om i landet. Fra et ti minutters innslag på Norgesglasset på P1 til artikler i både fagblader og lokalpresse. Vinneren, Frank Robert Solvang, fra Kjølberg Skole i Fredrikstad stakk av med seieren og ble som seg hør og bør hyllet med både sang og kake av kollegaer, elever og Cramo i en seremoniell diplomoverrekkelse i skolegården.

Vi traff en nerve

- Hele 106 vaktmestere ble nominert. Det sier litt om den gleden og trivselen våre vaktmestere sprer på sine arbeidsplasser rundt om i landet. De er en stolt arbeidsgruppe og de gjør en utrolig viktig jobb i landets skoler. At vi i tillegg får internasjonal oppmerksomhet for kampanjen gjør det hele enda mer stas, forteller markedskoordinator i Cramo, Mona Skjolde Fostervold.

Ønsker du et gjensyn med vaktmesterfrua kan du klikke her.